اعلام آمادگی ایران بر اعزام باستان شناس و کارشناس بازسازی آثار تاریخی به کویت

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، اعلام آمادگی ایران بر اعزام باستان شناس و کارشناس بازسازی آثار تاریخی به کویت صورت گرفت.

اعلام آمادگی ایران بر اعزام باستان شناس و کارشناس بازسازی آثار تاریخی به کویت

محمد توتونچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار و مصاحبه با رئیس مرکز دارالآثار اسلامی کویت گفت: روابط فرهنگی دیرینه دو کشور ایجاب می کند که همکاری جدی تری میان فرهنگ دوستان و هنرپژوهان ایران و کویت برقرار شود و کویت می تواند از ظرفیت های فرهنگی و هنری ایران بخصوص در زمینه های موزه ای استفاده کند.

وی اضافه کرد: ما آماده معرفی و اعزام متخصصان علوم اسلامی، باستان شناس و بازسازی آثار تاریخی به کویت هستیم.

خانم شیخه حصه الصباح، رئیس مرکز دارالآثار اسلامی کویت نیز گفت: ایران کشور بزرگی با تمدن کهن و همواره مایه افتخار جهانیان بوده و از ابتدای تأسیس دولت کویت تا کنون هیچ گزندی از سوی این همسایه به ما نرسیده است، بلکه ملت کویت علاقه وافری به ملت ایران دارد.

وی اضافه کرد: طی 40 سال گذشته که از عمر دارالآثار می گذرد همواره تلاش کرده ایم نمونه های فاخر و نفیس آثار ایرانی اعم از نقاشی، معماری و هنری به جهانیان عرضه و نمایش بدهیم و این جزو افتخارات دارالآثار اسلامی است.

توتونچی در خاتمه تأکید کرد: روابط عمیق و تاریخی و برادرانه میان دو کشور وجود دارد و تقویت همکاری های فرهنگی به ویژه در مقطع کنونی ضروری به نظر می رسد.

سفیر کشورمان از رئیس دارالآثار اسلامی کویت جهت بازدید از اماکن باستانی و موزه های تاریخی ایران دعوت کرد.

منبع: همگردی

به "اعلام آمادگی ایران بر اعزام باستان شناس و کارشناس بازسازی آثار تاریخی به کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ایران بر اعزام باستان شناس و کارشناس بازسازی آثار تاریخی به کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید