احتمال افزایش 25 درصدی قیمت بلیت اتوبوس

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، رییس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری با بیان اینکه تعداد اتوبوس ها در حال حاضر به 7500 عدد رسیده است، گفت: در پی این هستیم این عدد را تا نوروز افزایش دهیم و اتوبوس هایی که به بخش های دیگر از جمله سفرهای درون شهری یا کارخانه ها جذب شده را برگردانیم.

احتمال افزایش 25 درصدی قیمت بلیت اتوبوس

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، احمدرضا عامری در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط ناوگان اتوبوسرانی برای سفرهای برون شهری در آستانه نوروز بیان نمود: تعداد اتوبوس ها در حال حاضر به 7500 عدد رسیده است اما در پی این هستیم این عدد را تا نوروز افزایش دهیم و اتوبوس هایی که به بخش های دیگر از جمله سفرهای درون شهری یا کارخانه ها جذب شده را برگردانیم.

وی در پاسخ به اینکه کشور به چه تعداد ناوگان اتوبوسی برای سفرهای نوروزی نیاز دارد، گفت: این موضوع بستگی به سفرهای مردم دارد. امسال هم نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان شده و نمی توان پیش بینی کرد اما احتمال دارد سفرها کاهش پیدا کند.

رییس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری با بیان اینکه افزایش نرخ بلیت با تورم موجود در جامعه و افزایش قیمت کالاهای مصرفی نیست، گفت: در حال حاضر قیمت یک تایر لاستیک به 80 میلیون تومان هم رسیده است. مبلغ کارشناسی شده از سوی کارشناسان مالی دولتی در حوزه حمل ونقل، به ازای هر نفر کیلومتر در ماشین های وی آی پی 1850 تومان، ماشین های ویژه 1600 تومان است. اما اکنون این عدد بین 300 تا 400 تومان است و 1300 تومان از نرخ واقعی حمل ونقل عقب هستیم؛ هرچند که مردم هم توان خرید چنین قیمتی را ندارند.

عامری درباره احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس بیان نمود: اخباری مبنی بر افزایش 25 درصدی قیمت بلیت اتوبوس وجود دارد؛ زیرا در ایام سفرهای نوروزی اتوبوس ها به صورت یکسر خالی حرکت می کنند و سفرهایشان به مقصدهای زیارتی و سیاحتی یک طرفه است؛ به همین دلیل با افزایش قیمت جبران یک سر خالی بودن است و برای راننده ها هم صرفه بیشتری دارد، آن هم در شرایطی که قیمت یک اتوبوس در شرایط فعلی بالغ بر 27 میلیارد تومان است.

منبع: دنیای سفر

به "احتمال افزایش 25 درصدی قیمت بلیت اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش 25 درصدی قیمت بلیت اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید