گود رها شده فرهنگ خطری بزرگ در کمین کتابخانه ملی

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران گفت که گود فرهنگ به مساحت 33/ 800 مترمربع از سال 1394 به منظور تامین پارکینگ طبقاتی که احتیاج جدی شهروندان در آن محدوده است، ایجاد شده اما متاسفانه این پروژه رها شده و یک سرمایه و دارایی ارزشمند شهرداری سال ها بلوکه شده است.

گود رها شده فرهنگ خطری بزرگ در کمین کتابخانه ملی

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران گفت: گود فرهنگ به مساحت 800/33 مترمربع از سال 1394 به منظور تامین پارکینگ طبقاتی که احتیاج جدی شهروندان در آن محدوده است، ایجاد شده اما متاسفانه این پروژه رها شده و یک سرمایه و دارایی ارزشمند شهرداری سالها بلوکه شده است.

میثم مظفر در ادامه اضافه کرد: ارتفاع این گود در بعضی نقاط به بیش از 40 متر می رسد و علی رغم اینکه طی 4 سال گذشته در آن گود، اقداماتی در جهت استحکام صورت گرفته، اما شرایط امروز این گود به لحاظ ایمنی بسیار نگران نماینده است و از استحکام لازم برخوردار نیست و هر از چندگاهی، ترک هایی در جداره مخزن کتابخانه ملی ایجاد می گردد و صرفاً بصورت موقت اقداماتی در جهت تقویت استحکام بنا انجام می گردد اما شرایط بسیار خطرآفرین و نگران نماینده بوده و ممکن است هر لحظه فاجعه ای رخ دهد که تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

وی ادامه داد: نیلینگی که در گودها انجام می گردد، پایداری موقت و زمان معینی دارد که سریعاً باید مراحل تکمیلی بنا، ادامه پیدا کند و اگر مشمول زمان گردد، خطر آفرین خواهد بود.

عضو شورا اضافه کرد: با احداث این پارکینگ طبقاتی 3000 واحد پارکینگ در اختیار شهروندان کثیری که به مراکز مهم فرهنگی آن محدوده مراجعه می نمایند، قرار می گیرد و یک عارضه و مشکل مهم شهروندان و مراجعه نمایندگان نیز حل می گردد.

مظفر تاکید نمود: توقع ما از شهردار این است که به وسیله کار مشارکتی و سرمایه گذاری و یا تامین اقتصادی مستقیم از سوی شهرداری تهران، هرچه سریعتر کار تکمیل بنای این گود رها شده و پرخطر شروع گردد و هم موجب مولد سازی دارایی های شهرداری گردد و هم از یک بحران و خطر بزرگ جلوگیری بعمل آید.

وی در خاتمه پیشنهاد داد: مدیرعامل محترم شرکت نوسازی عباس آباد در یکی از جلسات صحن شورا دعوت گردد و از ظرفیت ها، پتانسیل ها و مسائل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد، گزارشی را به اعضای شورا ارئه دهد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "گود رها شده فرهنگ خطری بزرگ در کمین کتابخانه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گود رها شده فرهنگ خطری بزرگ در کمین کتابخانه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید