گلکسی اس 23 اولترا : تغییرات اندک، اما در مجموع همچنان مجذوب کننده

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، سامسونگ دیشب از جدیدترین سه گوشی هوشمند پرچمدار خود در رویداد سالانه Unpacked خود در سانفرانسیسکو رونمایی کرد. آنها گلکسی اس 23 اولترا و گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 بودند.

گلکسی اس 23 اولترا : تغییرات اندک، اما در مجموع همچنان مجذوب کننده

طبق حدس و شنیده های قبلی، اینها عمدتاً به روزرسانی های تکراری مدل های قبلی بودند، اگرچه بعضی از تفاوت های کلیدی برجسته بودند و نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت.

سامسونگ بعلاوه با تجهیز یک حسگر تصویر نو سعی کرد قلب عکاس ها را به دست آورد، به خصوص عکاسان خیابانی را.

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا یک اس 22 اولترا پردازنده به روز شده، سنسور دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی نو دارد. قلم S Pen داخلی طبق معمول آن را مجذوب نماینده می نماید. خوشبختانه قیمت آن زیاد نشده: 1199.99 دلارقیمت مدل 256 گیگابایتی آن است.

دوربین با وضوح بالا داستان بزرگ S23 Ultra است که سال جاری از 108 مگاپیکسل به 200 مگاپیکسل جهش نموده. البته این بدان معنا نیست که با آن عکس های 200 مگاپیکسلی بگیرید. این دوربین در بیشتر مواقع، 16 پیکسل را در کنار هم قرار می دهد تا جمع آوری نور را بهبود بخشد و یک تصویر 12 مگاپیکسلی با کیفیت خوب بیرون بدهد. اما شما می توانید یک عکس 200 یا 50 مگاپیکسلی بگیرید، اما بیشتر ما از عکس های خود چاپ نمی گیریم و به چنین وضوحی احتیاج نداریم. سامسونگ بعلاوه ادعا می نماید که لرزشگیر اپتیکال دوربین اصلی سال جاری قوی تر است و لرزش 3 درجه را اصلاح می نماید.

سه دوربین پشتی دیگر بدون تغییر باقی می مانند: یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض یا اولتراواید، به علاوه یک لنز تله فوتو با زوم 3 برابری و یک تله فوتو با زوم 10 برابری که این دو 10 مگاپیکسلی هستند.

دوربین سلفی گوشی نو 12 مگاپیکسلی است که نسبت به S22 Ultraبا 40 مگاپیکسل دوربین سلفی کاهش یافته است.

مشخصات صفحه نمایش خام S23 Ultra بدون تغییر مانده. هنوز هم یک OLED بزرگ 6.8 اینچی با بالاترین نرخ تازه سازی 120 هرتز و وضوح 1440p است. اما چند تغییر ظریف وجود دارد که نمی توانید در ظاهر آنها را ببینید. اولین مورد این است که خود نمایشگر دارای مصرف باطری کارآمدتری شده. صفحه نمایش بعلاوه برای مشاهده در نور بسیار روشن بهینه شده، اما فراتر از آن اکنون با طیف وسیع تری از شرایط نوری در طول روز سازگار است.

عمر باتری یک نقطه قوت در S22 Ultra است. اما چیپست باتری کارآمدتر سال جاری - یک اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک شده در همه مدل ها، آمریکایی و جهانی - به کاهش مصرف انرژی کمک می نماید. این چیپست به طور خاص برای سامسونگ تنظیم شده است.

یک پردازنده گرافیکی ارتقا یافته هم عملکرد بالاتر و هم کارایی باتری بهتری دارد. این چیپست بعلاوه دارای حدبیشتر سرعت 3.36 گیگاهرتز است.

S23 Ultra بعلاوه دارای یک بازطراحی بیرونی بسیار جزئی است. لبه های بلند گوشی کمی انحنای کمتری دارند، بنابراین وقتی دستگاه را در دست می گیرید، سطح صاف بیشتری برای گرفتن گوشی وجود دارد. انحنای پنل پشتی و صفحه نمایش در اطراف طرفین نیز کمی کمتر است.

پس گوشی کمی جعبه ای به نظر می رسد و در در دست کمی بهتر به نظر می رسد.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، مقاومت IP68 در برابر گرد و غبار و آب، و 8 یا 12 گیگابایت رم بسته به پیکربندی ویژگی دیگر اس 23 اولترا هستند.

گزینه های رنگی سال جاری شامل مشکی فانتوم، اسطوخودوسی، سبز و کرم هستند و رنگ کرم آن واقعا جالب به نظر می رسد.

S23 Ultra امروز برای پیش سفارش آماده است و ارسال آن از 17 فوریه آغاز می گردد.

سامسونگ رویکرد سخت افزاری بیشتر و بیشتر را در اولترا دنبال می نماید و یکی از گران ترین گوشی هایی است که می توانید در حال حاضر خریداری کنید.

در حالی که آیفون 14 پرو مکس از 1099 دلار آغاز می گردد اما لولترا با مجموعه ای از دوربین ها را برای پوشش فواصل کانونی و احتیاجهای مختلف ارائه می گردد.

یک سنسور تصویر فوق العاده نو

سامسونگ نوترین سنسور تصویر ISOCELL HP2 دویست مگاپیکسلی خود را قبل از این رونمایی معرفی کرد که به کمک آن، عکاسی در شب و نور کم به مرحله نوی می رود. چیزی که از آن با نام Nightography هم یاد شده، تماشا اینکه چگونه این گوشی تحت چنین شرایطی عکس می گیرد جالب خواهد بود.

سنسور HP2 از Tetra 2 Pixel Binning یا 4×4 Pixel Bining استفاده می نماید تا نحوه عکس برداری با وضوح های مختلف را تغییر دهد. به طور پیش فرض، 4×4 binning در حالت عکس اصلی با رزولوشن 12.5 مگاپیکسل با 2.4 میکرومتر مقدار پیکسل عکس برداری می نماید، اگرچه می تواند پیکسل ها را در 2×2 باینینگ برای عکاسی با 50 مگاپیکسل با 1.2 میکرومتر انددازه پیکسل گروه بندی کند. برای 200 مگاپیکسل کامل، مقدار پیکسل 0.6 میکرومتر خواهد بود هنگامی که ویدیوی 8K فیلمبرداری می کنید، HP2 به 50 مگاپیکسل و 1.2 میکرومتر تغییر می نماید.

Expert RAW

سامسونگ بعلاوه Expert RAW در برنامه دوربین جاسازی نموده که به کاربر اجازه می دهد با 50 مگاپیکسل عکاسی کند، که پیشرفت بزرگی نسبت به محدودیت 12 مگاپیکسلی Galaxy S22 Ultra است. اما S23 Ultra عکس RAW با وضوح 200 مگاپیکسلی نمی دهد.

نوردهی چندگانه یکی دیگر از پیشرفت ها است. این به کاربر امکان می دهد چندین عکس بگیرید و آنها را روی هم قرار دهید. با حدبیشتر نه عکس، در حالت عکاسی پیوسته یا دستی این کار می تواند انجام گردد. پس می توان یک سوژه را در یک حرکت پیوسته ثبت کرد یا به صورت دستی از صحنه های مختلف و عناصر لایه ای از روی یکدیگر در تیرگی های مختلف عکس بگیرید.

هر سه گوشی نو با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 همراه با قدرت گرافیکی پیشرفته و یک سیستم خنک نماینده کار می نمایند تا گوشی ها در بازی موبایلی کم نیاورند.

اندازه رم انتخابی 8 یا 12 گیگابایت است. ظرفیت حافظه گوشی هم 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت است.

باتری S23 Ultra همچنان 5000 میلی آمپر ساعت میلی آمپر ساعت است، در حالی که هر یک از دو گوشی دیگر به 4700 میلی آمپر ساعت (S23+) و 3900 میلی آمپر ساعت (S23) ارتقا یافته اند.

قیمت گلکسی S23 از 799 دلار و S23+ از 999 دلار آغاز می گردد. قیمت S23 Ultra از 1199 دلار آغاز می گردد.

منبع: یک پزشک

به "گلکسی اس 23 اولترا : تغییرات اندک، اما در مجموع همچنان مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی اس 23 اولترا : تغییرات اندک، اما در مجموع همچنان مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید