کاغذی که از طلا ارزشمندتر است، عکس

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، گجت نیوز نوشت: دست نوشته استیو جابز است که در آن سناریوی تبلیغ کامپیوتر Apple-1 نوشته شده و به قیمت هشت و نیم میلیارد تومان فروخته شد.

کاغذی که از طلا ارزشمندتر است، عکس

استیو جابز و اپل بدون شک از نمادین ترین ها در تاریخ فناوری هستند. جابز این شرکت را در سال 1976 تأسیس کرد و تا سال 1985 به مدت 9 سال مسئولیت آن را برعهده داشت. اگرچه سال های پایانی این دوره با مسائل مالی همراه بود، اما بسیاری از ایده های مهم برای محصولات تازه از همان زمان شروع شد.

به همین علت است که اقلام به جای مانده از آن موقع بسیار با ارزش قلمداد شده و اغلب با مبلغ زیادی در حراجی ها فروخته می شوند. به عنوان مثال، قبلاً اشاره کردیم که یک آیفون نادر و مهر و موم شده نسل اول با فضای ذخیره سازی 4 گیگابایتی با قیمتی رکوردشکن در یک حراجی فروخته شد.

حراج 8 میلیاردی دست نوشته استیو جابز!

اکنون، یک تبلیغ Apple-1 دست نوشته استیو جابز به قیمت 175759 دلار معادل تقریبا هشت میلیارد و نیم تومان در یک حراجی فروش رفته است.

این تبلیغ مربوط به مارس 1976 است، درست چند ماه قبل از انتشار اپل-1. تبلیغات مربوطه روی یک تکه کاغذ نوت بوک نوشته شده و حاوی مشخصات فنی کامپیوتر و بعلاوه افکار جابز در خصوص پتانسیل آن است.

دست نوشته استیو جابز با توصیف Apple-1 به عنوان کامپیوتر کامل روی یک برد مدار شروع می گردد. سپس به لیستی از ویژگی های رایانه می پردازد، از جمله رم 8K، صفحه کلید داخلی و خروجی ویدیویی که می تواند به تلویزیون متصل گردد. این تبلیغ بعلاوه بر ارزان بودن Apple-1 تأکید دارد.

فروش دست نوشته استیو جابز به قیمت بیش از 175000 دلار گواهی بر اهمیت تاریخی آن است. این اثر کمیاب و ارزشمند برای سال های آینده مورد توجه مجموعه داران و مورخان خواهد بود. استعداد، علاقه و انرژی استیو منبع نوآوری های بی شماری بود که زندگی همه مردم را بهبود و غنا بخشید. دنیا به خاطر وجود استیو به مراتب بهتر شد و همین موضوع سبب ارزشمند بودن آثار به جا مانده از او می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کاغذی که از طلا ارزشمندتر است، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاغذی که از طلا ارزشمندتر است، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید