چگونه تصویر پس زمینه آیفون را روزانه و اتوماتیک عوض کنیم؟

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، با ترکیب کردن اپ Shortcuts با سایت به اشتراک گذاری تصویر Unsplash، شما می توانید تصویر پس زمینه آیفون و آیپدتان را هر روز و به صورت خود کار عوض کنید.

چگونه تصویر پس زمینه آیفون را روزانه و اتوماتیک عوض کنیم؟

همان گونه که می دانید یکی از راه های شخصی سازی آیفون یا آیپد و تغییر آن به سلیقه خودتان، عوض کردن تصویر پس زمینه آن است. در هنگام انجام این کار ممکن است که بعضی افراد از تصاویر نوی که با گوشی خود گرفتند استفاده نمایند یا بعضی دیگر ترجیح دهند که از تصاویر پس زمینه پیش فرض موجود در دستگاه خود استفاده نمایند.

البته باید بگوییم که اپ های بسیار زیادی هم برای انتخاب تصویر پس زمینه وجود دارند که شما می توانید تصویر مورد نظر خود را از آن ها و به صورت رایگان دانلود کنید و به نام تصویر پس زمینه آیفون و آیپد خود قرار دهید.

در هنگام انجام این کار و عوض کردن تصویر پس زمینه، کاربران مجبور هستند که کار های معینی را انجام و این کار را به صورت دستی انجام دهند. بعد از رونمایی از سیستم عامل iOS 14 دیدیم که این نسخه از سیستم عامل iOS دارای قسمت نوی در اپ Shortcuts به نام اکشن (Action) است.

در واقع کاربران می توانند با استفاده از این قابلیت اپ Shortcuts کاری نمایند که تصویر پس زمینه آیفون یا آیپدشان بعد از گذشت مدت زمان معینی و به صورت اتوماتیک عوض گردد. حتی کاربران می توانند که قابلیت اکشن اپ Shortcuts را با سایتی مانند Unsplash ترکیب نمایند تا با انجام این کار تصویر پس زمینه دستگاهشان به صورت اتوماتیک از میان میلیون ها تصویر رایگان و باکیفیت انتخاب گردد.

قبل از اینکه در این مقاله نحوه انجام این کار را آموزش دهیم باید بگوییم که اگر نمی خواهید تا مراحل گفته شده در این آموزش را انجام دهید، می توانید از لینک زیر قابلیت تعویض اتوماتیک تصویر زمینه در آیفون و آیپد را دانلود کنید.

البته قبل از انجام این کار باید در آیفون یا آیپد خود به قسمت Settings بروید و بعد از انتخاب Shortcuts گزینه قرار گرفته در جلوی عبارت Allow Untrusted Shortcuts را روشن کنید.

دانلود میان بر تعویض تصویر پس زمینه به صورت اتوماتیک در اپ Shortcuts

ساخت برنامه تعویض تصویر پس زمینه به صورت اتوماتیک در اپ Shortcuts

برای ساخت این برنامه در اپ Shortcuts مراحل زیر را انجام دهید.

  • اپ Shortcuts را در آیفون یا آیپد خود اجرا کنید. اگر نمی توانید این اپ را پیدا کنید، می توانید در آیفون به قسمت App Library قرار گرفته در سمت راست صفحه هوم بروید و در آنجا این اپ را جست وجو کنید یا اگر این اپ را از دستگاه خود حذف نموده اید می توانید با رفتن به اپ استور آن را دوباره دانلود و نصب کنید.
  • بعد از اجرا کردن این اپ بر روی علامت به اضافه (+) در بالا و سمت راست صفحه بزنید.
  • بر روی قسمت مربوط به جست وجو بزنید و در آن قسمت عبارت URL را بنویسید، بعد از قسمت Action گزینه ای که نام URL دارد را انتخاب کنید.
  • بعد از انجام این کار بر روی عبارت apple.com که در کادری مستطیلی شکلی با رنگ آبی نمایش داده شده است بزنید و به جای apple.com این لینک را بنویسید.
  • بعد از انجام این کار دوباره بر روی قسمت مربوط به جست وجو بزنید و عبارت Get Contents of URL را بنویسید و بعد از قسمت Action گزینه دارای این نام را انتخاب کنید.
  • دوباره به قسمت مربوط به جست وجو بروید و عبارت Get images from input را بنویسید و دوباره از قسمت Action گزینه دارای این نام را انتخاب کنید.
  • در نهایت باید باز هم با زدن بر روی قسمت مربوط به جست وجو و نوشتن عبارت Set wallpaper از قسمت Action گزینه دارای این نام را هم انتخاب کنید.
  • بعد از انجام این کار بر روی عبارت Show More در زیر آخرین اکشن اضافه شده بزنید و از منوی باز شده گزینه قرار گرفته در جلوی عبارت Show Preview را خاموش کنید.

بعد از انجام این کار ها، شما می توانید که بر روی دکمه Play که در پایین و سمت راست صفحه قرار گرفته است بزنید و بعد از زدن بر روی این دکمه تصویر پس زمینه آیفون یا آیپد شما به صورت اتوماتیک تغییر خواهد نمود. شما بعلاوه می توانید در اکشن Set Wallpaper معین کنید که این قسمت تنها تصویر پس زمینه صفحه قفل یا صفحه هوم یا هر دو صفحه را به صورت هم زمان تغییر دهد.

اگر برای این میان بر درست شده برای تعویض تصویر پس زمینه نام منحصر به فردی را هم انتخاب کنید؛ بعد ها می توانید برای تغییر این میان بر نام آن را از میان دیگر میان بر های درست شده به راحتی پیدا کنید. برای گذاشتن نام بر روی این میان بر، بر روی علامت سه نقطه قرار گرفته در قسمت بالایی صفحه بزنید و بعد در منوی باز شده نام خاصی را برای میان بر خود انتخاب کنید.

بعلاوه باید بگوییم که اگر به URL مربوط به گرفتن تصویر از سایت Unsplash دقت نموده باشید، می بینید که در انتهای این عبارت از کلمه Mountain به معنی کوه استفاده شده است. در واقع این لینک تنها تصاویری را در آن از تگ Mountain استفاده شده باشد را دریافت و برای نمایش به نام تصویر پس زمینه انتخاب می نماید.

شما می توانید کلمه Mountain قرار گرفته در قسمت انتهایی URL را با کلمه های دیگر مانند Ocean به معنی اقیانوس، کلمه Texture به معنای بافت یا کلمات دیگر جایگزین کنید. البته باید در این قسمت تنها از یک کلمه بهره ببرید و بعد از انجام این کار تصاویری که دارای تگ آن کلمه باشند به نام تصویر پس زمینه آیفون یا آیپد شما استفاده خواهند شد.

اتوماتیک کردن میان بر تعویض تصویر پس زمینه

حال که شما این میان ُر را در اپ Shortcut ساختید، می توانید که آن را به صفحه هوم آیفون یا آیپد اضافه کنید. بعد از اضافه کردن آیکون این میان بر به صفحه هوم، هر موقعی که بر روی آیکون این میان بر بزنید، تصویر پس زمینه دستگاه شما به صورت اتوماتیک تعویض خواهد شد.

بعلاوه می توانید کاری کنید که فرایند تعویض تصویر پس زمینه به صورت اتوماتیک و پس از رسیدن به زمان معینی در روز انجام گردد. برای اتوماتیک کردن فرایند تعویض تصویر پس زمینه مراحل زیر را انجام دهید.

  • اپ Shortcut را اجرا کنید و بر روی تب Automations بزنید.
  • بر روی علامت به اضافه (+) بزنید و از منوی باز شده بر روی Create a Personal Automation بزنید
  • در این قسمت شما می توانید زمان دلخواه برای اجرا شدن میان ُر خود را معین کنید. به نام نمونه در این قسمت Time of Day را انتخاب کنید.
  • بعد از انجام این کار بر روی Time of Day بزنید و ساعت 7:00AM یا هر زمان دیگری که می خواهید را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار شما می توانید معین کنید که این میان بر به صورت روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه تکرار گردد. بعد از انجام این کار بر روی Next بزنید.
  • حال بر روی قسمت مربوط به جست وجو بزنید و عبارت Run Shortcut را بنویسید و این گزینه را با انتخاب آن از قسمت Action انتخاب کنید.
  • سپس بر روی کارد مستطیلی شکل در اکشن نو اضافه شده بزنید. بعد از انجام این کار فهرست میان بر های شما نمایش داده می گردد که شما باید در این فهرست میان بُری که برای تعویض اتوماتیک تصویر پس زمینه ساخته اید را پیدا و آن را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب این میان بر بر روی عبارت Next بزنید و گزینه Ask Before Running را خاموش کنید و بعد با انتخاب گزینه Dont Ask این موضوع را تأیید کنید و در آخر بر روی Done بزنید.

بعد از انجام تمامی این کار ها شما میان بُری را ساخته اید که با استفاده از آن می توان تصویر پس زمینه آیفون یا آیپد را در هر ساعتی از روز که معین نموده اید، به صورت اتوماتیک تغییر داد. اگر می خواهید که انجام این کار به صورت اتوماتیک را حذف کنید تنها کافی است که انگشت خود را بر روی آن بگذارید و با کشیدن انگشتتان به سمت چپ بر روی Delete بزنید.

منبع: Appleinsider

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه تصویر پس زمینه آیفون را روزانه و اتوماتیک عوض کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تصویر پس زمینه آیفون را روزانه و اتوماتیک عوض کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید