چه اقداماتی بازدهی هدایای تبلیغاتی را نابود می نماید ؟

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، مهمترین نکاتی که رعایت نکردن آنها بازدهی هدایای تبلیغاتی را به کل از بین می برد

  • آیا نمایشگاه تجاری در پیش دارید و در پی راهی برای برقراری ارتباط سریع تر با افراد هستید؟
  • آیا می خواهید کاری کنید که نام و لوگو شما در فکر مخاطبان با اولین ملاقات به مدت طولانی باقی بماند؟
  • آیا می خواهید که هدایایی تبلیغاتی شما ارزان و کارا باشد؟
  • اگر چنین است پس به نظر می رسد که هدایای تبلیغاتی گزینه درست برای شما باشد.
  • اما فرایند طراحی شما می تواند اثربخشی و قدرت برندسازی این موارد را ایجاد نموده یا از بین ببرد.

بیشتر بخوانید : 10 فروشگاه برتر هدایای تبلیغاتی در ایران

چه اقداماتی بازدهی هدایای تبلیغاتی را نابود می نماید ؟

با رعایت این نکات برترین هدایای تبلیغاتی با بازدهی شگفت انگیز را به همراه خواهید داشت:

طراحی لوگوتان را جدی بگیرید!

زمانی که شما کالای تبلیغاتی خود را طراحی می کنید، نکته اصلی این است که شما معروفیت برند خود را با استفاده از این محصولات بالا ببرید. اما اگر لوگوی خود را در طراحی هایتان منظور نکنید در رسیدن به این مهم پیروز نخواهید بود. لوگوی شما زیربنای اصلی برندسازی شماست.

شما از آن در وبسایت خود، در موقع طراحی کارت ویزیت، عکس پروفایل صفحات اجتماعی، روی ساک دستی آماده و حتی در تابلوهای ساختمانی خود استفاده می کنید. شما باید بیش از ذکر کردن نام شرکت خود روی هدایای تبلیغاتی مختص به خودتان فعالیت کنید اگر واقعا می خواهید روی بازار تاثیر بگذارید. حتی اگر لوگو خود را همه جا قرار داده اید، به یاد داشته باشید که برای اکثریت افراد تماشا و گرفتن محصولات تبلیغاتی، این کار تنها اولین قدم برای تاثیرگذاری و برقراری ارتباط با برند شماست. اگر می خواهید خود را در فکر مشتریان جای دهید باید به لوگوی خود اهمیت بدهید.

انتخاب آیتم های غیرکاربردی

دیگر اشتباه رایج و از لحاظ اقتصادی پرضرر که در طراحی هدایای تبلیغاتی مرتکب می شوند انتخاب نوع آیتم است. برای مثال انتخاب آیتم هایی که راه های رسیدن به آن برای هر کس بسیار است یا انتخاب آن هایی که در اولویت احتیاج افراد قرار ندارند در این دسته قرار می گیرد. در حالی که چیزهایی مثل اتوماتیک تبلیغاتی یا پوشه دکمه دار یا از همه مهمتر سررسید همواره کاربردی هستند، اما وسایلی مانند کلاه تبلیغاتی، اسپینر تبلیغاتی و یا تیشرت تبلیغاتی که روی آن ها نام و لوگوی شرکت ثبت شده مورد احتیاج افراد نیستند.

شما باید خارج از محدوده فکر کنید.

زمانی که شما می خواهید طراحی کنید، باید به چیزی فکر کنید که واقعا مفید باشد و قادر باشد لوگو و برند شما را در معرض نمایش قرار دهد.

آیا چنین موردی به فکر شما نرسیده است؟

ابزارهای صنعتی تبلیغاتی

نه تنها باعث حفظ منظره شغلی شما می شوند بلکه یکی از برترین روش ها برای در به نمایش گذاشتن برند شما هستند.

طراحی کپی کربنی از آیتم های رقبا

زمانی که شما کالای تبلیغاتی را مهیا می کنید، می خواهید مطمئن باشیدکه این فقط برند شما را تبلیغ می نماید نه رقبای شما. اصالت در تمام وجوه کار شما نکته ای کلیدی است به خصوص در زمان ساخت آیتم های تبلیغاتی مارک دار. شما نمی خواهید طوری به نظر برسید که در حال تخریب رقبای خود هستید. زیرا این کار نه تنها باعث می گردد که غیرحرفه ای و بدون خلاقیت به نظر برسید بلکه می تواند باعث گردد که از شما شکایت نمایند. مطمئنا این چیزی نیست که به نفع معروفیت شما باشد.

انتخاب فونت هایی که سخت خوانده شوند

متن یکی از اجزای کالاهای تبلیغاتی است که می تواند شامل نام شرکت، شعار شما یا اطلاعات اضافی در خصوص حراج پیش رو یا رویدادی درون فروشگاهی که می خواهید بطور خاص آن را به بازار عرضه کنید. انتخاب فونت نامناسب می تواند تمام زحمات شما را به باد دهد. چرا که بازار هدف شما قادر به خواندن نام شرکت شما نیست. بعلاوه، باعث می گردد که حرفه ای به نظر نرسید. همواره به میزان، محل، فاصله بین کلمات و فونت تایپوگرافی خود توجه داشته باشید. حتی بهتر است چند نمونه امتحانی قبل از سفارش اصلی خود را آنالیز کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی اجرا شده است.

استفاده بیش از حد از تصاویر

آخرین اشتباهی که بیشتر افراد مرتکب می شوند این است که از تصاویر و جزئیات بیش از حد در طراحیشان استفاده می نمایند که باعث شلوغی، ایجاد مسائل در خواندن و غیرحرفه ای به نظر رسیدن می گردد. پیشنهاد می کنیم که در زمان انتخاب عکس تا جایی که امکان دارد از ساده سازی بهره ببرید. این مورد شامل تعداد رنگ هایی که انتخاب می کنید هم می گردد. به طور کلی بر اساس میزان آیتم، پیشنهاد می کنیم که بیشتر از سه رنگ در کار خود استفاده نکنید. بعلاوه، سعی کنید بیشتر از سه عکس در طراحی خود به کار نبرید.

هدایای تبلیغاتی باید دارای ارزش باشد

بالاتر از همه چیز، هدیه تبلیغاتی باید ارزش درک شدن داشته باشد. حتی اگر هدایای تبلیغاتی مقرون به صرفه باشد، باید مشتری به آن احتیاج داشته باشد یا برای مشتری هدایای تبلیغاتی ارزشمند باشد.

هدیه تبلیغاتی باید مفید باشد. هدف از یک هدیه خوب معمولا مفید بودن آن است. سوغات و لوازم جانبی که فقط فضا را می گیرند به راحتی فراموش می شوند. یک هدیه تبلیغاتی مفید، هدیه ای است که در هر زمانی که از آن استفاده می کنید کسب و کار شما را یادآوری کند.

حمل و نگهداری آن هدایای تبلیغاتی آسان باشد

هیچ مشتری تمایل ندارد هدیه ای دریافت کند که فضای زیادی را اشغال کند، بعلاوه نمی خواهد نگران حمل و نقل یک هدیه عظیم باشد. همواره چیزهایی را انتخاب کنید که کوچک و آسان است و به راحتی جابه جا می گردد .

هدیه تبلیغاتی باید با دوام و پایدار باشد

هدیه ای که فاسد می گردد یا آسان از بین می رود، به سرعت ارزش خود را از دست می دهد. از هدایای تبلیغاتی شنماینده و یا هر چیزی که ممکن است طی چند هفته از بین برود اجتناب کنید.

هدیه تبلیغاتی باید مربوط به کسب و کار باشد

یک هدیه تبلیغاتی ارزشمند و ایده آل به نوعی به کسب و کار مربوط است به طوری که به مشتری شما را یادآوری می نماید. اگر یک فروشگاه مد را می گردانید، می توانید از کتاب با لوازم جانبی در خصوص مد بهره ببرید، نه یک کتاب در خصوص اقتصاد کلان .

هدیه تبلیغاتی باید بی ضرر باشد

در نهایت، هدیه تبلیغاتی نباید آلرژی ایجاد کند، خطرناک باشد یا لبه های هم داشته باشد، برای کودک ضرر داشته باشد. بپرسید: آیا این هدیه تبلیغاتی باعث ایجاد مسائل برای افرادی که در خانه مشتری (به خصوص افراد سالخورده و بچه ها است؟ اگر پاسخ بله باشد، چیز دیگری را انتخاب کنید.)

هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی ارزشمند، مشتریان شخصی خود را در فکر داشته باشید. از خود بپرسید: این مشتریان از چه چیزی لذت می برند؟ به اسم مثال، اگر مشتریان هدف شما در حومه ثروتمند زندگی می نمایند و بیش از 200 میلیون در سال در آمد دارند، یک کارت هدیه مقرون به صرفه و با تخفیف فروشگاه انگیزه زیادی ایجاد نخواهد نمود.

مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشید

قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی صبر کنید و در خصوص افرادی که قصد جذبشان را با ان محصولات دارید فکر کنید. مطمئن شوید که محصولات مورد نظر شما با کسب و کار شما مطابقت دارند. شما نباید از لیوان تبلیغاتی برای تبلیغ یک دندانپزشک یا از یک دفتر برای تبلیغ یک شرکت ای تی بهره ببرید. بنابراین علایق کسانی که این محصولات را میگیرند در نظر داشته باشید و کالاهایی انتخاب کنید که انها دوست داشته باشند.

هرچه بیشتر آنها محصول را دوست داشته باشند، بیشتر از آنها استفاده خواهند کرد و از شرکت شما حمایت خواهند کرد. همینقدر آسان است. بنابراین، قبل از سفارش، در میان کارکنان و مشتریان خود کمی تحقیق کنید و بر اساس پاسخ آنها انتخاب کنید. این کار بسیاری از حدسیات قبلی را حذف خواهد نمود.

اطمینان حاصل کنید که پیغامتان به مخاطبین شما منتقل می گردد

آیا می خواهید فقط لوگوی خود را بر روی هدایای تبلیغاتی چاپ کنید؟ یک طراحی چشم نواز؟ یا یک پیغام؟ شاید باید آدرس خود را هم وارد کنید؟

هنگامی که همه آن را مرتب می کنید. مطمئن شوید که پیغام شما ساده و راحت برای تکرار کردن باشد. یک نویسنده ماهر پیدا کنید تا ان را به یاد ماندنی کند و تمام! شما یک هدایای تبلیغاتی دارید که برای خودش تبلیغ کند و مشتریان بالقوه و شرکای شما را خیره کند.پیغام های تبلیغاتی خوب، آنچه را که شما ارائه می دهید را به اطلاع دیگران میرساند. شرکت شما چطور کار میکند؟ و مشتریان میتوانند چه انتظاری از شما داشته باشند؟ یک شعار بد میتواند شما را بد نشان دهد. در دسترس مشتریان نبودن و یا حتی غیر حرفه ای بودن. پس عجله نکنید، بهش فکر کنید و وقتی کاملا مطمئن شدید، آغاز به چاپ کنید.

محصولات تبلیغاتی شما باید چشمگیر باشد

اگر شما از اتوماتیک تبلیغاتی مقرون به صرفه قیمت یا ساده ترین راه که چاپ روی ساک دستی پارچه ای است را انتخاب کردید نباید انتظار یک نتیجه خارق العاده را داشته باشید. این کار تبلیغاتی کاربردی نیست. شما باید محصولاتی را انتخاب کنید که مشتریان شما میخواهند همواره از انها استفاده نمایند، بنابراین شما بیلبوردهای شخصی محرک خود را خواهید داشت.

به همین خاطر است که شما به انتخاب هدایای تبلیغاتی جالب احتیاج دارید که مردم انها را به یاد می اورند. طراحی خلاقانه روی یک پوشه دکمه دار کنفرانس با کیفیت بالا همواره نتیجه میدهد. پس یک لیوان تبلیغاتی با یک پیغام جالب، یک فلش تبلیغاتی که یک طراحی جالب دارد، یا یک اتوماتیک تبلیغاتی متفاوت، همینطور یک کیف خرید خاص درست کنید.

یک طراحی هنری خوب نقش عظیمی در این فرایند دارد. یک طراح خوب پیدا کنید و با او کار کنید تا آثار هنری با کیفیت بالا را برای هدایای تبلیغاتی خود درست کنید. وقتی کار هنری عالی باشد، مردم عاشق استفاده کردن و پوشیدن هدایای تبلیغاتی میشوند. انها جالب و منحصر به فرد به نظر میرسند. اما شما این کار را فقط برای خرسند کردن کسانی که هدایای تبلیغاتی را دریافت مینمایند، نمیکنید. بلکه، شما اینکار را برای این می کنید که محصولات چشمگیر با یک لوگوی زیبا که به وضوح قابل مشاهده است توجه هرکسی را که به انها نگاه کند را جذب میکند. یک تیر و دو نشان!

قبل از سفارش محاسبات را انجام بده

براورد کن برای یک کمپین پیروز چقدر محصول احتیاج است؟ نه خیلی زیاد و نه خیلی کم سفارش بده. چرا؟ خب اگر شما می خواهید از محصولات به اسم هدایای تجاری تبلیغاتی بهره ببرید، شما نمیتوانید در مدت زمان کوتاهی همه انها را از دست بدهید اگر مردم به سمت شما هجوم اوردند. این مایوس نماینده خواهد بود. از طرف دیگر، شما نمی خواهید بیش از حد سفارش دهید و هدایا تبلیغاتی را کنار خود بچینید تا همه جا را پر نمایند.

همه جا تبلیغ کنید

نام تجاری و بازاریابی خوب در خانه آغاز می گردد. پس قبل از اینکه نگاهتون به بیرون باشه، روی کسانی تمرکز کنید که نزدیک شرکت شما هستند. به انها لیوانهای تبلیغاتی، تیشرت های چاپ شده، کیف و اتوماتیک تبلیغاتی بدهید. شاید حتی مسابقات داخلی را برگزار نمایند که در آن برندگان جوایز چاپ شده با مارک شما را دریافت می نمایند. این هم یک حس خوب است که کارکنان، شما را که از آنها قدردانی می کنید را نشان می دهد و هم یک امتحان. همینطور خودتان مستقیما خواهید دید که هدایای تبلیغاتی بیشترین استفاده را دارند. ساختن روابط سالم و نزدیک با شرکت نام بازی است. این روش در هر صورت یک بازی برد برد است.

مشتریان موجود را نادیده نگیرید.

بله، ما می دانیم که می خواهید اشخاص تازه را جذب کنید. اما این بدان معنا نیست که شما نباید مشتریان موجود را نگه دارید. نه هیچ مشتری و نه هیچ شریکی تضمینی به ماندن ندارند. اگر رقبای شما انها را با پیشنهادات جالبی جذب نمایند، شما باید وفاداری انها را داشته باشید. این جایی است که در آن محصولات تبلیغاتی آغاز به کار مینمایند. مشتریان و شرکای موجود شما دوست دارند چیزهای رایگان دریافت نمایند. با دادن هدایای تبلیغاتی خود به آنها، شما وفاداری انها را به نام تجاری خود را افزایش می دهید و آنها را سفیران برند خود می کنید.

از اقلام تبلیغاتی بهره ببرید تا پاهاتون رو اونطرف درها بزارید.

بخش فروش شما می تواند به شدت از هدایای تبلیغاتی بهره مند گردد. حدس بزنید چطور؟ خب، یک مامور فروش را تصور کنید که برای گرفتن وقت فروش با یک مشتری بالقوه به مشکل برخورده. حالا تصور کنید همان مامور فروش یک بسته هدیه تبلیغاتی (چند دفتر با لگوی شرکت،اتوماتیکهای تبلیغاتی یا لیوانهای تبلیغاتی) برای ان مشتری بالقوه که دوست نداشته هیچ زمانی از روزش را در اختیار مامور فروش بگذارد بفرستد. از دست دادن چند محصول تبلیغاتی میتواند به ایجاد رابطه با این مشتری بالقوه یاری کند. اگر آیتم های تبلیغاتی شما سرگرم نماینده، جالب و مفید باشند، تیم فروش شما می تواند از آنها به نفع خود استفاده کند و تاثیر مثبتی بر مشتریان بالقوه ایفا نماید.

محصولات تبلیغاتی کار روابط عمومی شرکت شما را فوق العاده اسان می نمایند

حالا به نظر مسخره می رسد، اینطور نیست؟ خب، انقدر که مبهم به نظر می رسد نیست. همان طور که میدانید کارشناس روابط اجتماعی به طور فوق العاده ای برای کسب و کارتان مفید است. اگرچه شما می خواهید در رسانه ها مطرح شوید و اخبار مثبت را به اشتراک بگذارید، روابط اجتماعی شما باید به انطرف درهای بسته برود. کالاهای تبلیغاتی می توانند این کار را اسان نمایند. زمانی که یک شعبه تازه، یک محصول تازه، یک رویداد یا یک دلیل اعلام می کنید محصولات تبلیغاتیتان را برای سردبیران و روزنامه نگاران بفرستید.

من به شما نمی گویم که سعی کنید مطبوعات را بگیرید. همه اینها به روانشناسی برمیگردد. اگر شما آنها را با یک هدیه شگفت زده کنید، همانطور که مردم همواره از روزنامه نگاران درباره مسائل میپرسند انها هیچ جوابی به مردم نمیدهند و بعد انها به خاطر آن هدیه های کوچکی که از شما گرفتند احساس مینمایند باید از شما قدردانی نمایند.

به این ترتیب شما روزنامه نگاران بیشتری خواهید داشت که مستقیما به خبرهای خوب در خصوص کسب و کار شما، و نه فقط خبرهای بد آن، به مردم اطلاع رسانی می نمایند.

به حداکثر رسیدن دیده شدن برند

محصولات تبلیغاتی می توانند آگاهی از برند را هنگامی که با استراتژی بازاریابی مناسب مطابقت دارند، افزایش دهند. هنگامی که شرکت شما یک رویداد را حمایت می نماید، می توانید از آن برای گرفتن مشتریان تازه بهره ببرید. به سادگی محصولات تبلیغاتی را با نام و شعار شرکتتان توزیع کنید. این کار باعث می گردد نام شما برای مدت زیادی جلوی چشمان مشتریان بالقوه تازهتان باشد. مردم تمایل دارند که این محصولات را برای یک سال یا بیشتر حفظ نمایند و این تبلیغات بسیار مقرون به صرفه است.

استفاده از محصولات در کمپین های شبکه های اجتماعی

فالوورهای شما در رسانه های اجتماعی می توانند مؤثرترین چیز برای تبلیغ نام تجاری شما باشند و مشتریان تازه را به ارمغان بیاورند. شما می توانید مسابقاتی را راه اندازی کنید و مردم را به اشتراک گذاری و نظر در خصوص پست هایتان ترغیب کنید و یا پاسخ به سوالات در خصوص کسب و کارتان را برای گرفتن محصولات تبلیغاتی سازماندهی کنید. شما بعلاوه می توانید محصولات تبلیغاتی را به هر مشتری که عکس خود را با محصولات شما یا در هنگام استفاده از خدمات شما میفرستد بدهید. به این ترتیب، شما می توانید مشتری های تازه بگیرید و جوایزتان را به انها که مایلند برای تبلیغ بدهید.

نتایج را تجزیه و تحلیل کنید.

وقتی که همه چیز گفته و انجام شد، شما می خواهید بدانید که با این روش به چه چیزی دست یافتید. هنگامی که تمام اقلام تبلیغاتی شما پخش شد، بنشینید و محاسبه کنید. سرمایه گذاری خود را مقایسه کنید و اثراتی که داشته. ایا مردم هدایای تبلیغاتی شما را دوست داشتند؟ در طول دو ماه از زمانی که شما هدایای تبلیغاتی رایگان را به آنها داده اید، هیچ نتیجه ای حاصل شد؟ آیا فروش تیم شما رونق بیشتری با ایتم های تبلیغاتی داشته؟ وقتی که همه چیز را محاسبه کردید، شما خواهید دید که چقدر این استراتژی تاثیر داشته است و شما باید آن را تکرار کنید یا نه.

  • اگر شما این کار را درست انجام دهید، می توانید انتظار نتایج مثبتی را داشته باشید. چقدر مثبت؟ بگذارید با آمار و اعداد به شما نشان دهیم!
  • 9 نفر از 10 نفر پس از دریافت هدایای تبلیغاتی، تا دو سال شرکت شما را به یاد خواهند آورد.
  • مخاطبان شما چه پیر چه جوان، تحقیقات نشان داده است که هدایای تبلیغاتی مقرون به صرفه، موثرترین ابزار تبلیغاتی روی مخاطبین هستند.

از هر ده شرکت، هفت شرکت ادعا مینمایند که به لطف هدایای تبلیغاتی اهداف بازاریابی خود را به دست آورده اند.

منبع: مجله چاپخونه

به "چه اقداماتی بازدهی هدایای تبلیغاتی را نابود می نماید ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه اقداماتی بازدهی هدایای تبلیغاتی را نابود می نماید ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید