چرا سازندگان سریال فرندز شخصیت جویی را احمق تر از سایرین نمایش دادند؟

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، جیمز باروز که کارگردان سریال فرندز بود، علت این که جویی به مرور در طول سریال احمق تر نمایش داده شد را فاش کرد. جویی که مت لبلانک نقش او را بازی می کرد، عضو بی خیال گروه دوستان سنترال پارک بود. جویی که به خاطر علاقه وافرش به غذاخوردن، آرزوی بازیگرشدن و زندگی عشقی پرفراز و نشیبش مشهور بود، نقشی اساسی در موفقیت سریال فرندز داشت؛ درست به میزان 5 بازیگر اصلی دیگر. اما جویی یک تفاوت عمده با دیگر کاراکترهای سریال داشت. او احمق تر از آن ها بود. حالا می دانیم که این یک تصمیم خلاقانه عمدی بوده.

چرا سازندگان سریال فرندز شخصیت جویی را احمق تر از سایرین نمایش دادند؟

باروز در کتابی که نوشته فاش نموده پس از کارگردانی 15 قسمت از سریال به این نتیجه رسیده که تغییراتی در کاراکتر جویی اعمال کند. ظاهراً باروز بر این باور بوده که جویی و چندلر بیش از حد به هم شباهت داشتند. از همین رو از نویسندگان خواسته که جویی را تغییر دهند. او در کتابش این گونه می گوید:

چرا جویی و چندلر، برترین زوج سریال فرندز را می سازند؟

نگرانی باروز مبنی بر شباهت بیش از مقدار جویی و چندلر به حق بود. یکی از بزرگ ترین دلایلی که سریال فرندز تا این مقدار محبوب شد، این بود که کاراکترها با هم تفاوت های بنیادی داشتند. هر کدام از کاراکترها ویژگی های منحصر به فرد خودشان را داشتند و همین باعث می شد که انبوهی از مخاطبان به سریال جذب شوند و هر کدامشان با یکی یا دو کاراکتر خاص، هم ذات پنداری نمایند. در حالی که هیچ شکی وجود ندارد که تمام روابط در سریال فرندز مجذوب کننده هستند، زوج جویی و چندلر سطح دیگری دارند.

جویی و چندلر در این سریال همواره بامزه بودند و برخلاف مانیکا و ریچل که به زور هم خانه شدند، به انتخاب خودشان با یکدیگر زندگی می کردند. در طی سال های طولانی هم خانگی، با وجود اینکه زندگی های متفاوتی داشتند. آن ها در طی دوستی شان بر سر مسائل مختلفی به چالش برخوردند. برای مثال آن ها بر سر کتی دعوا کردند. و حتی برای مدتی جدا از هم زندگی کردند. با این حال، در پایان آن ها دوستان ثابتی باقی ماندند. به طوری که مانیکا و چندلر در خانه ی بیرون ازشهرشان برای او اتاقی تخصیص دادند.

ممکن است که سریال فرندز مجبور شده باشد جویی را احمق کند، اما با ازدست دادن عقل و هوش، او چیزهای دیگری به دست آورد. احتمالاً بتوانیم جویی را وفادارترین دوست در گروه بدانیم. او از صمیم قلب حامی دوستانش بود، حتی زمانی که باعث می شد به دردسر بیافتد. او بسیار مهربان و حفاظت گر هم بود. در نهایت، همه این ویژگی ها باعث می شد که دارایی های او بیشتر از نقص هایش باشند.

منبع: ScreenRant

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا سازندگان سریال فرندز شخصیت جویی را احمق تر از سایرین نمایش دادند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سازندگان سریال فرندز شخصیت جویی را احمق تر از سایرین نمایش دادند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید