معرفی لوبیا و خواص درمانی آن

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، اطلاعاتی کلی درباره لوبیاها

لوبیاها گونه های مختلفی دارند. در هر کدام از کشورها به علت تغییرات ژنتیکی در آنها گونه های متنوع دیگری به وجود آورده اند. نسبتاً تمام لوبیاها با هم وجه مشترکی دارند که وجه مشترک آنها می تواند در

معرفی لوبیا و خواص درمانی آن

نویسنده: صمصام صانعی

لوبیاها گونه های مختلفی دارند. در هر کدام از کشورها به علت تغییرات ژنتیکی در آنها گونه های متنوع دیگری به وجود آورده اند. نسبتاً تمام لوبیاها با هم وجه مشترکی دارند که وجه مشترک آنها می تواند در خواص، شکل ظاهری، گل، ترکیبات شیمیایی یا در مواد مؤثره آنها باشد. در اینجا به چند نوع از لوبیاها اشاره شده است لوبیا سبز، لوبیا سفید، لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی و لوبیا چیتی که این چند لوبیا در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. لوبیاهای ذکر شده از نظر خواص درمانی، داروی قوی و مؤثری برای سیستم عروق قلبی می باشند و ضمناً کاهنده کلسترول بد (LDL)، تنظیم کننده انسولین در بدن، پایین آورنده فشار خون و جلوگیری کننده از بروز سرطان ها می باشند.

نکته:

عوامل فراوری تومور در هر سلول طبیعی و سالم همواره وجود دارند و هرگاه به طریقی فعال شوند فراوری تومور سرطانی می کنند. لوبیاها تا حدودی اثری شبیه شیمی درمانی در منکوب کردن فرآیندهای سرطانی از خود بروز می دهند. لوبیاها علاوه بر اینکه تخلیه مدفوع را تنظیم و افزایش می دهند باکتری های داخل روده بزرگ را هم تحریک می کنند که مواد شیمیایی از نوع اسیدهای چرب فرّار با زنجیر کوتاه ایجاد کنند و این مواد شیمیایی در کاهش کلسترول و فشار خون و در مهار کردن سرطان کولون تأثیر زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: لوبیا و انواع آن

توصیه:

برای جلوگیری از ایجاد نفخ و گاز در دستگاه گوارش بهتر است لوبیاهایی را که قصد پختن آن را دارید در آب جوش بریزید تا 4 ساعت خیسانده گردد سپس هنگام پختن آب آن را دور ریخته و به آن آب اضافه نموده بپزید. این روش برای کلیه حبوبات صدق می نماید.

منبع مقاله :

صانعی، صمصام؛ (1395)، طبّ الصمصام -آشنایی با بیش از 400 نوع از گیاهان دارویی- (جلد دوم)، تهران: انتشارات حافظ نوین، چاپ اول.

منبع: راسخون

به "معرفی لوبیا و خواص درمانی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی لوبیا و خواص درمانی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید