راستا حیاتی جاده ابریشم پل ارتباطی میان فرهنگ ها است

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: توجه جدی به راستا حیاتی جاده ابریشم از سوی تمامی کشورهای واقع در آن علاوه بر شکوفایی مالی به عنوان پل ارتباطی میان فرهنگ، آداب و رسوم ملت ها عمل می نماید.

راستا حیاتی جاده ابریشم پل ارتباطی میان فرهنگ ها است

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ از زنجان، مرتضی رحمانی موحد در آئین افتتاحیه دومین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم با بیان اینکه سازمان اکو ظرفیتی است که برپایه اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی بنا شده گفت: بعد از این خروجی ها بخشهای دیگری مانند مالی نیز حاصل می گردد.

وی با اشاره به نقش سازمان اکو در توسعه گردشگری اضافه کرد: در طرف دیگر جاده ابریشم نیز یادآور یک همراهی فرهنگی، تجاری مبتنی بر حفظ سنت ها و صلح و دوستی بین کشورهای عضو بوده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نقش جاده ابریشم در سطح معادلات بین المللی و سازمانهای جهانی ابراز کرد: کشورها نیز تحت این نام برنامه های توسعه ای خود را در حوزه منطقه ای تعریف نموده اند.

وی با اشاره به جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان گفت: از سال گذشته این جشنواره با همکاری و راهنمایی دبیرخانه اکو، وزارت امور خارجه و استان شروع به کار نموده است.

رحمانی موحد با بیان اینکه غذا ریشه فرهنگی دارد گفت: غذا با امور روزمره انسان، سفره خوراک و تامین انرژی ارتباط مستقیم دارد.

وی بیان نمود: برداشت ما ایرانیها این است که سفره بهترین بهانه برای تقویت دوستی بوده و بهترین بستر برای ایجاد مودت و شفقت بین اطرافیان است و سبب قوام و توسعه ارتباطات می گردد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه غذا می تواند یک فصل مشترکی را برای اشتراکات فرهنگی فراهم کند گفت: امیدوارم این برنامه به یک ساختار دائمی، همیشگی و محکم تبدیل شده و پیوند بین مردمان این مناطق گردد.

وی با بیان اینکه عصر ما عصر توسعه گردشگری فرهنگی با تکیه بر رویداد محوری است گفت: ما نمی توانیم توسعه گردشگری فرهنگی را انتظار داشته باشیم اما به عناصر فرهنگی تحت نام رویداد توجه نکنیم.

رحمانی موحد با یادآوری خصوصیات رویدادهای فرهنگی ابراز کرد: این رویدادها سبب اتفاق نظر، گفت وگو و گفتگو بین طرفین خواهد شد، بخشی از مخاطبان این جشنواره ها مردم بوده که تشنه دانستن و شناخت از دیگر فرهنگ ها هستند.

وی بیان نمود: با توجه به رشد و توسعه روزافزون گردشگری به عنوان مقوله ای مالی- فرهنگی در پهنه گیتی، توجه ویژه و جدی به این راستا حیاتی جاده ابریشم از سوی تمامی کشورهای واقع در آن نه تنها می تواند شکوفایی مالی را عاید جوامع میزبان کند بلکه قادر است به عنوان پلی ارتباطی میان فرهنگ، آداب و رسوم ملل مختلف عمل نموده و از این رهگذر صلح، آرامش، دوستی، وفاق و درک متقابل را برای آنان به ارمغان آورد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه استان زنجان برگزاری یازده جشنواره آش به عنوان محور تفاهم بین فرهنگ ها و اقوام ایرانی را تجربه نموده است گفت: از سال گذشته برگزاری جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم کلید خورده که بنده انتظار دارم دبیرخانه این جشنواره به صورت دائمی و ثابت شکل گیرد و سایت این جشنواره نیز فعال باشد.

منبع: تسنیم

به "راستا حیاتی جاده ابریشم پل ارتباطی میان فرهنگ ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا حیاتی جاده ابریشم پل ارتباطی میان فرهنگ ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید