مدارس خراسان رضوی سال جاری چگونه بازگشایی می گردد؟

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال جاری بازگشایی مدارس براساس رنگ بندی های کرونایی شهرها نیست بلکه مدارس به صورت تدریجی و ترکیبی شروع به کار خواهد نمود.

مدارس خراسان رضوی سال جاری چگونه بازگشایی می گردد؟

رضا صابری در گفت وگو با وبلاگ مایکروتاچ با بیان این که مدارس امسال از روز شنبه، سوم مهر ماه، بازگشایی می گردد، اظهار کرد: امسال ابتدا مدارس منطقه ها روستایی و عشایری که تراکم دانش آموزانشان کمتر از 15 نفر است، از روز سوم مهر ماه به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهد نمود و سپس مدارس عشایری و روستایی که جمعیت هر کلاس آن بین 15 الی 30 نفر است، از هفته سوم مهر ماه به صورت گروه بندی شده الف و ب به فعالیت حضوری خواهد پرداخت.

وی اضافه نمود: مدارسی که زیر 300 نفر جمعیت دارد، از هفته اول آبان ماه و آن هایی که بالای 300 نفر جمعیت دارد، از هفته سوم آبان ماه به فعالیت حضوری خواهند پرداخت. از سوم مهر ماه که بازگشایی مدارس انجام می گردد، تمام مدارسی که فعالیت حضوری ندارند، در فضای مجازی فعالیت شان آغاز می گردد تا زمانی که به صورت تدریجی به مراحل تقسیم بندی فعالیت حضوری برسند.

صابری اضافه نمود: چنانچه فرایند نزولی کرونا ادامه داشته باشد و ما هم بتوانیم با تکمیل واکسیناسیون، به ویژه برای فرهنگیان، این بیماری را مهار کنیم، می توان از اواسط آبان ماه به سمت حضوری شدن تمام مدارس حرکت کرد.

وی با تاکید بر این که تا به امروز بیش از 90 درصد از فرهنگیان دوز اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند، گفت: حدود 50 درصد هم دوز دوم را تزریق نموده اند که امیدواریم طی یک الی 2 هفته آینده به بیش از 95 درصد تزریق دوز دوم برسیم. تمام فرهنگیان اعم از عوامل اجرایی مدرسه، مدیران، معلمان، نیروهای حق التدریس، خرید خدمات و هر کسی که با مدرسه مرتبط باشد، واکسن کرونا را دریافت می نماید. علاوه بر این این موضوع فقط به ملعمان اختصاص ندارد.

صابری باره هنرستان ها اعلام نمود: دروس عملی و کارگاهی تمام هنرستان های فنی و حرفه ای، کارودانش و... از ابتدا به صورت حضوری آغاز خواهد شد. بعلاوه دانش آموزان کلاس اولی تا زمانی که به تدریج به زمان فعالیت حضوری تمام مدارس برسیم، می توانند با توجه به مصوبه شورا و نظر مدیر هر مدرسه از ابتدای مهر ماه روزی 2 الی سه ساعت به مدرسه می فرایند چرا که کلاس اولی ها شرایط ویژه ای دارند و ضروری است که یک آشنایی با مدرسه، معلم و. .. پیدا نمایند.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به مدت زمان برگزاری هر کلاس اعلام کرد: در مدارس غیرحضوری مدت زمان برگزاری هر کلاس برای پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی 30 دقیقه، پایه های چهارم، پنجم و ششم 35 دقیقه و برای مقاطع متوسطه اول و دوم 45 دقیقه خواهد بود اما در مدارس حضوری مدت زمان هر کلاس در مقطع ابتدایی 45 دقیقه و در مقطع متوسطه ها 60 دقیقه است.

صابری درباره کمبود معلم برای سال تحصیلی پیش رو اسم کرد: امسال 23 هزار معلم در خراسان رضوی کمبود داریم که کوشش می کنیم از 13 راه حل مانند استمرار خدمت بازنشستگان، استفاده از نیروهای ماده 28، بهره گیری از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، به کارگیری نیروهای حق التدریس و ... این کمبود را جبران کنیم اما طبق آنچه برآورد کردیم، همچنان حدود 7500 نفر کمبود خواهیم داشت که این موضوع را به وزارتخانه اعلام نموده و پیش بینی می کنیم به وسیله سهمیه به کارگیری نیروهای خرید خدمات که وزارتخانه به ما اختصاص می دهد بتوانیم کمبودها را رفع نماییم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مدارس خراسان رضوی سال جاری چگونه بازگشایی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس خراسان رضوی سال جاری چگونه بازگشایی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید