متن مکالمه اول ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، کاخ سفید در بحبوحه تحقیقات مجلس نمایندگان امریکا برای استیضاح ترامپ، متن مکالمه اول او را با رئیس جمهوری اوکراین منتشر کرد.

متن مکالمه اول ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد

کاخ سفید عصر آدینه متنی را منتشر کرد که مربوط به مکالمه اول دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی او پس از پیروزی وی در انتخابات است.

سند منتشر شده ازسوی کاخ سفید، یادداشت برداری از روی این مکالمه بوده و آنگونه که در سند تاکید شده، متن واژه به واژه این گفت وگوی تلفنی نیست.

این سند در حالی منتشر می گردد که دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا ضمن علنی کردن تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ، به شدت در حال پیش بردن آن هستند و اولین جلسات شهادت دهی علنی را برگزار کردند.

مکالمه اول ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین براساس متنی که منتشر شده، عمدتا پیرامون تبریک پیروزی زلنسکی در انتخابات و دعوت از رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت در مراسم تحلیف و همچنین دعوت متقابل از زلنسکی برای حضور در کاخ سفید است.

مکالمه های تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین پس از شکایت یک کارمند افشاگر پیرامون محتوای این مکالمات جنجالی و باعث جدی شدن مباحث مربوط به استیضاح ترامپ و به راه افتادن تحقیقات رسمی توسط مجلس نمایندگان در این باره شد.

کارمند افشاگر که در ابتدا ناشناس بود اما سپس تعیین شد اریک چارملا تحلیلگر سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) بوده، گفت که ترامپ یاری نظامی به اوکراین را مشروط به راه انداختن تحقیقات علیه جو بایدن و پسر وی نموده است.

بایدن یکی از نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا و جدی ترین رقیب ترامپ است و پسر وی هانتر عضو هیات مدیره یک شرکت نفتی در اوکراین بوده که پرونده ای درباره فساد اقتصادی مرتبط با آن در جریان بوده است.

نخستین نشست علنی تحقیقات استیضاح ترامپ روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان برگزار گردید و ویلیام تیلور سرپرست سفارت آمریکا در اوکراین در این جلسه، به افشاگری درمورد کانال جانبی سیاست خارجی کاخ سفید با موضوع جولیانی پرداخت و گفت: دغدغه ترامپ، تحقیقات درباره (هانتر) بایدن پسر جو بایدن بود.

تیلور که در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به عنوان یکی از شاهدان ماجرای اوکراین گیت حضور یافت، اوکراین را شریک استراتژیک برای امنیت آمریکا و اروپا توصیف کرد.

جورج کنت معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا نیز در جلسه همان روز، از کوشش های وکیل شخصی ترامپ برای انجام تحقیقات علیه هانتر بایدن با اهداف سیاسی شخصی و انتخاباتی پرده برداشت و گفت: اقدامات جولیانی، روابط آمریکا با اوکراین را مختل کرد.

ماری یووانوویچ سفیر سابق و برکنارشده آمریکا در اوکراین نیز امروز آدینه در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا به پرسش های کمیته های تخصصی این مجلس پاسخ می دهد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "متن مکالمه اول ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متن مکالمه اول ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید