فوران بزرگترین گل فشان کشور در بخش کهیر کنارک

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فوران بزرگترین گل فشان کشور در بخش کهیر کنارک صورت گرفت.

فوران بزرگترین گل فشان کشور در بخش کهیر کنارک

طاهر میرزایی اظهار کرد: در کنارک و بخش کهیر این شهرستان سه گل فشان وجود دارد که جزو جذابیت ها و ظرفیت های گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان محسوب می گردد و همیشه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود جذب می نماید.

وی اضافه نمود: این گلفشان ها بعضا به دلایل مختلف و شرایط جوی و محیطی فوران نموده و مقادیری از محتویات این گل فشان به بیرون منتقل می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنارک ادامه داد: همزمان با شروع سفرهای نوروزی، گل فشان تنگ در بخش کهیر این شهرستان فوران نموده و صحنه های بسیار زیبا و جذابی را بوجود آورده و قطعا برای دیدن و بازدید مسافران نیز خالی از لطف نیست.

وی بیان نمود: به گفته بومیان منطقه، این فوران نوعی نفس کشیدن و باز شدن مجاری تنفسی گل فشان محسوب می گردد که بسیار هم موثر هست و به گفته بعضی کارشناسان، در جلوگیری از بروز حوادث طبیعی مانند زلزله نیز موثر است.

میرزایی تاکید نمود: از همه مسافران و گردشگران دعوت می گردد تا در کنارک حضور پیدا نموده و از خاصیت های شفابخش این گل فشان ها برای درمان انواع بیماری ها استفاده نمایند.

وی گفت: این گل فشان با 56 متر ارتفاع بزرگترین گل فشان در سطح کشور محسوب می گردد و برای بازدید گردشگران نیز آماده است.

منبع: همگردی

به "فوران بزرگترین گل فشان کشور در بخش کهیر کنارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوران بزرگترین گل فشان کشور در بخش کهیر کنارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید