شهری در آمریکا که توفیق اجباری سکوت کامل رادیویی و نبود شبکه تلفن همراه و اینترنت در آن به خاطر یک رصدخانه رادیویی برقرار شده

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، گرین بانک، شهر کوچکی است در آمریکا که به پناهگاه افرادی که از عصر دیجیتال فرار نموده اند، تبدیل شده.

شهری در آمریکا که توفیق اجباری سکوت کامل رادیویی و نبود شبکه تلفن همراه و اینترنت در آن به خاطر یک رصدخانه رادیویی برقرار شده

این شهر در ویرجینیای غربی، محل رصدخانه Green Bank با شش دهه قدمت است که احتیاج به سکوت کامل رادیویی دارد تا بتواند به در ژرفای فضا کاوش کند. در نتیجه، خدمات تلفن همراه در بانک سبز تقریباً به طور کامل ممنوع است!

ایوان والچ، 59 ساله صاحب مغازه فروش کادو هدیه که به این مکان نقل مکان نموده، می گوید: با آمدن به اینجا و دور شدن از اینترنت، زمانی برای پاکسازی فکر پیدا می کنید.

دولت آمریکا برای محافظت از عملکرد رصدخانه در سال 1958 منطقه سکوت رادیویی ملی را اینجا ایجاد کرد. البته در همین نزدیکی یک تاسیسات جاسوسی رادیویی هم وجود دارد.

طبق مقررات در این منطقه، برای امواج رادیویی ساخته شده به وسیله انسان در 13000 مایل مربع که گرین بانک را احاطه نموده است، محدودیت هایی ایجاد می نماید. این محدودیت ها شامل سیگنال های تلفن همراه و روتر های WiFi هم می گردد.

منطقه ای آرام

مقامات جهانگردی استان ویرجینیای غربی، این منطقه را ساکنان بومی اش صرفا 200 نفر هستند، به عنوان محل سم زدایی دیجیتال معرفی نموده اند.

چلسی روبی - مسئول جهانگردی استان- می گوید: در دنیایی امروز که نمی توانیم بیش از یک یا دو دقیقه بدون شنیدن بیپ یا وزوز یک وسیله فناوری بمانیم، اینجا مکانی برای رهایی از همه اینهاست.

این امر در کشوری مانند آمریکا خیلی شاخص و برجسته است، جایی که 85 درصد از بزرگسالان گوشی هوشمند دارند و تقریباً یک سوم آن ها تقریباً دائماً آنلاین هستند.

اما همه موافق این سکوت فراگیر نیستند:

پاتریک کلمن، 69 ساله، ساکن گرین بانک استدلال می نماید که نبود خدمات تلفن همراه خطرناک است و باید خاتمه یابد. او با اشاره به تصادف های رانندگی در منطقه ها دور افتاده که می تواند مردم را در تنگنا قرار دهد، نگران ایمنی در چنین شرایطی است.

خدمات همراه در حال حاضر در پیست اسکی Snowshoe در همسایگی این منطقه برقرار است که هزاران جهانگرد را در طول ماه های زمستان به خود جذب می نماید. در نتیجه، ارزش املاک در اطراف شهر پوکاهونتاس طی دهه گذشته سه برابر نرخ ملی شده است.

اما بسیاری از ساکنان نو گرین بانک به این شهر آمده اند تا منطقه آرام و بدون وای فای را تجربه نمایند.

منبع: euronews

منبع: یک پزشک

به "شهری در آمریکا که توفیق اجباری سکوت کامل رادیویی و نبود شبکه تلفن همراه و اینترنت در آن به خاطر یک رصدخانه رادیویی برقرار شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری در آمریکا که توفیق اجباری سکوت کامل رادیویی و نبود شبکه تلفن همراه و اینترنت در آن به خاطر یک رصدخانه رادیویی برقرار شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید