سامانه تایید منشا ارز واردات کالا مجددا فعال شد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت:ساعتی پیش با پیگیری های اجرا شده توسط گمرک، بانک مرکزی تبادل اطلاعاعات با گمرک را از سر گرفت و مشکل تایید منشا ارز اظهارنامه های گمرکی و یا تایید سامانه ای ارز در زمان ترخیص کالا رفع شد و صاحبان کالا می توانند به اظهار کالا بپردازند.

سامانه تایید منشا ارز واردات کالا مجددا فعال شد

لطیفی اضافه نمود:با پیگیری گمرک و هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور، شورای اجرایی فن آوری اطلاعات، وزارت صمت و بانک مرکزی و جلسات مجزای امروز گمرک با بانک مرکزی و وزارت صمت، سامانه قبلی تایید منشا ارز، تبادل اطلاعاتش را با گمرک از سر گرفت و مجدد فعال شد.

او تاکید نمود: این سامانه از سال 1390 فعال بوده و تایید منشا ارز واردات کالا ها از این طریق از سوی بانک مرکزی در دو مرحله اظهار کالا و ترخیص صورت می گرفت که برای جایگزینی، تغییر سرویس و یا فرایند جدید حتما می بایست دیتا های لازم بانک مرکزی در اختیار گمرک قرار گیرد.

این مقام مسئول اضافه نمود: گمرک اصراری بر دریافت مستقیم دیتا به روش گذشته از بانک مرکزی در آینده ندارد، اما معتقد است که برای تغییر رویه و دریافت اطلاعات از سامانه جامع تجارت می بایست مانند همه جهان، سرویس جدید تبادل دیتا همزمان با سرویس قدیم فعال گردد و صحت سنجی و پایداری دیتا نیز آنالیز گردد و سپس سرویس قبلی کنار گذاشته گردد تا اینگونه صاحبین کالا و گمرک دچار مشکل نشوند و وظایف گمرک هم دچار خدشه نگردد.

سخنگوی گمرک در انتها از همکاری سازمان بازرسی کل کشور، شورای اجرایی فن آوری اطلاعات تشکر کرد و از همراهی عصر امروز وزارت صمت و بانک مرکزی برای یاری به حل مساله پیش آمده تقدیر کرد.

منبع: باشگاه وبلاگ مایکروتاچ

منبع: تجارت نیوز

به "سامانه تایید منشا ارز واردات کالا مجددا فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه تایید منشا ارز واردات کالا مجددا فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید