رژیم غذایی ناجی سالمندان

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، نتایج تحقیق نو نشان می دهد که رژیم های غذایی سالم و کم چرب، مقدار مرگ ومیر را در میانسالان و سالمندان کاهش می دهد، در حالی که رژیم های ناسالم و به طور کلی کم کربوهیدرات این مقدار را افزایش می دهند.

رژیم غذایی ناجی سالمندان

به نقل از سایتک دیلی، آزمایش های بالینی کوتاه مدت شواهدی ارائه نموده اند که رژیم های کم کربوهیدرات و رژیم های کم چرب می توانند مزایایی برای کاهش وزن و سلامت قلب ارائه دهند. اکنون، تحقیق جدیدی تأثیر این شیوه های غذایی را بر امید به زندگی در میانسالان و بزرگسالان مسن تر آنالیز نموده است.

رژیم های کم کربوهیدرات، مانند رژیم اتکینز (نوعی رژیم لاغری محبوب کم کربوهیدرات یا کم شکر)، رژیم پالئو (رژیم غذایی شامل مواد غذایی همانند ماهی، گوشت بدون چربی، آجیل و دانه ها، سبزیجات و میوه ها)، و رژیم کتوژنیک یا کتو (رژیم کتون زا یا رژیم پُرچربی)، بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها و جایگزینی پروتئین ها و چربی های سالم تمرکز دارند. برعکس، رژیم های کم چرب مانند رژیم اورنیش، رژیم غذایی تغییر شیوه زندگی درمانی و رژیم غذایی دش، با تأکید بر غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و پروتئین های بدون چربی، هدفشان کاهش مصرف غذاهای پرچرب است.

این تحقیق شامل 371 هزار و 159 فرد 50 تا 71 ساله بود که در بین آنان 165 هزار و 698 مرگ طی یک پیگیری 23 سال و 6 ماهه رخ داد.

یک رژیم غذایی سالم کم چرب که با مصرف کم چربی اشباع شده و مصرف زیاد پروتئین گیاهی و کربوهیدرات های با کیفیت بالا معین می گردد، با مرگ ومیر کمتری به هر دلیلی، از بیماری های قلبی عروقی گرفته تا سرطان مرتبط بود.

در مقابل، یک رژیم کلی کم کربوهیدرات و یک رژیم غذایی ناسالم کم کربوهیدرات به طور قابل توجهی با نرخ بیشتر مرگ ومیر، بیماری قلبی عروقی و سرطان همراه بود. یک رژیم غذایی سالم کم کربوهیدرات با اندازه مرگ ومیر کمی کمتر همراه بود.

محققان گفتند: نتایج ما از اهمیت حفظ یک رژیم کم چرب سالم با چربی اشباع کمتر در پیشگیری از مرگ ومیر ناشی از همه علل و دلیل های خاص در میان افراد میانسال و مسن حمایت می نماید.

یافته های این تحقیق به تازگی در مجله Internal Medicine منتشر شده است.

منبع: گردشبان

به "رژیم غذایی ناجی سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی ناجی سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید