روستای پلکانی کنچی Konchi

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با روستای کنچی در استان هرمزگان آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

روستای پلکانی کنچی Konchi

روستای کنچی از روستاهای آباد منطقه گوده از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک و از توابع استان هرمزگان میباشد، این روستا بر روی تپه هایی پر فراز و نشیب قرار داردکه دارای چشم اندازی زیبا میباشد و باعث شده روستایی پلکانی در منطقه گوده بوجود آورد.روستای کنچی از سمت جنوب به کوه ببیان از غرب به لرد بستو از شمال به رودخانه شور و از غرب به دستجرد منتهی میشود.

نام روستا

نام کنچی در اصل کُنجی بوده است. در زمان بسیار دور مرد مؤمنی از نوادگان (سید محمد عمر سیف الله القتال) که نسب ایشان به امام حسین ابن امام علی بن ابی طالب کرم الله وجه و رضی الله عنه و ارضاء می رسد، ویکی از سادات و وجهاء معروف روستای دهستان دهتل بودند، از این روستا مهاجرت می کنند و در کنار چشمه کنچی بنای خانه ای می گذارد، واهل وخویشان خود را به آنجا منتقل می کند، سید در روز و شب به عبادت می گذرانید، و چون محل اقامت سید در کنج کوه یعنی گوشه ای از کوه قرار داشت وی (سید کنجی) لقب دادند. وچون عده ای از مریدان و فرزندان سید در آن مکان بنای خانه نهادند و روستای کوچکی ایجاد شد، آن روستا (کنجی) نامیده شد، پس از درگذشت آقا سید یوسف هم روستا به کنجی معروف بود، که رفته رفته نام روستا از کنجی به کنچی دیگرگون شد.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

روستای کنچی آخرین روستا از روستاهای منطقه گوده است که در اقصی شرق واقع است. چشمه ای که حدود 100 من 400 کیلو بذر افکن در جریان است و در حدود 2000 اصله نخل نیز آبیاری می کند. روستا روی تپهای واقع شده و آب روان چشمه از گرداگرد تپه می گذرد و به کشتزارها و باغ ها می رود. از چشم اندازی بسیار زیبا و شاعرانه برخوردار است. حدودا از شمال به رودخانه شور و جاده تنگ دالان بندرعباس، از جنوب به کوه ببیان، از مغرب به روستای لرد بستو، و از سمت مشرق به دستجرد منتهی می شود.

جمعیت این روستا بر اساس سرشماری سال 1385 جمعیت آن 433 نفر (106 خانوار) بوده است که از اهل سنت و از شاخه شافعی هستند یعنی از پیروان امام محمد ادریس شافعی می باشند و به زبان فارسی و به گویش محلی تکلم می کنند. این روستا دارای مسجد، دبستان، خانه بهداشت، برق، لوله کشی آب، آب انبار برکه نیز می باشد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "روستای پلکانی کنچی Konchi" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای پلکانی کنچی Konchi"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید