رقابت میان آمریکا و چین نباید به سمت درگیری منحرف شود

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه گفت تعامل ایالات متحده با چین در سطوح مختلف افزایش خواهد یافت تا اطمینان حاصل شود که رقابت بین دو قدرت به سمت درگیری منحرف نخواهد شد.

رقابت میان آمریکا و چین نباید به سمت درگیری منحرف شود

بر اساس این گزارش، سالیوان با شرکت در وبینار مؤسسه بروکینگز گفت: شما در سطوح مختلف شاهد افزایش مقدار تعامل خواهید بود تا اطمینان حاصل کنید که نرده های محافظ در اطراف این رقابت وجود خواهد داشت تا به سمت درگیری منحرف نشود.

لازم به ذکر است، تلویزیون بین المللی چین (CGTN) امروز در انتها نشست مجازی شیء جنپینگ رئیس جمهور این کشور و جو بایدن همتای آمریکایی که حدود سه ساعت و نیم طول کشید؛ گزارش داد که طرف آمریکایی تاکید کرده که واشنگتن از نیروهای جدایی طلب تایوان حمایت نخواهد کرد.

طی ماه های گذشته، پکن بارها به واشنگتن هشدار داده است که از ارسال سیگنال های اشتباه به جدایی طلبان تایوان پرهیز کند.

بایدن پیشتر هم در تاریخ 12 آبان، مدعی شده بود که نگران احتمال درگیری مسلحانه با پکن نیست چرا که پیشتر هم برای شیء جینپینگ همتای چینی این موضوع را روشن کرده که آنچه میان دو کشور در جریان است؛ رقابت است و نه تقابل.

رئیس جمهور آمریکا که از همان ابتدای حضور در کاخ سفید در 20 ژانویه 2021، به سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک واشنگتن سرعت بیشتری بخشید تا راهی باشد برای مهار قدرت یابی پکن در قرن 21، بارها مواضع ضدچینی خود را تحت عنوان رقابت توجیه کرده است که این متأثر از پیچیدگی روابط اقتصادی واشنگتن-پکن است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رقابت میان آمریکا و چین نباید به سمت درگیری منحرف شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت میان آمریکا و چین نباید به سمت درگیری منحرف شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید