دیابت را اینگونه ضربه فنی کنید

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، ورزش با شدت میانه تا شدید می تواند به افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 هستند یاری کند تا خطر ابتلا به این بیماری در آنها کاهش یابد.

دیابت را اینگونه ضربه فنی کنید

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه نو نشان می دهد که فعالیت بدنی میانه تا شدید برای افراد دارای استعداد ژنتیکی دیابت نوع 2 مفید است.

افرادی که در این مطالعه بیشترین فعالیت را داشتند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنها تا 74 درصد کمتر از افراد با کمترین اندازه فعالیت بدنی در یک دوره پیگیری 6.8 ساله بود.

این مطالعه بعلاوه نشان داد که هر اندازه فعالیت بدنی می تواند خطر دیابت نوع 2 را کاهش دهد: هرچه فعالیت بیشتر باشد، بهتر است.

یک مطالعه نو این سوال را آنالیز می نماید و نشان می دهد که فعالیت بدنی میانه تا شدید با کاهش خطر دیابت نوع 2 مرتبط است و این ارتباط بدون در نظر گرفتن استعداد ژنتیکی برای این بیماری مشاهده می گردد. این اثر وابسته به دوز است و فعالیت بیشتر با اثر محافظتی بیشتر مرتبط است.

فعالیت بدنی میانه تا شدید برای بیش از یک ساعت در روز با 74 درصد کمتر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با افراد کم تحرک مورد مطالعه همراه بود.

از آنجا که گروه پرخطر ژنتیکی خطر پایه بسیار بالاتر در ابتلا به دیابت دارند، کاهش خطر مطلق در این گروه بیشترین اندازه را داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "دیابت را اینگونه ضربه فنی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیابت را اینگونه ضربه فنی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید