دهقانی نیا: 90 درصد از سامانه های الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده خبرنگاران

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، دهقانی نیا از اجرایی شدن بیش از 90 درصد از سامانه های الکترونیکی اطلاع داد و اظهار کرد: در حوزه تجارت داخلی و خارجی، انبار و حمل و نقل از سامانه های هوشمند جهت رصد کالا استفاده می کنیم.

دهقانی نیا: 90 درصد از سامانه های الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده خبرنگاران

به گزارش گروه مالی وبلاگ مایکروتاچ، حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگو و مدیرکل نظارت بر سامانه الکترونیکی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طی سال های گذشته گفت: این اقدامات ضربات سختی را به بعضی از کالا های قاچاق وارد کرد و فضا برای تولیدات داخلی باز شد که لوازم خانگی، پوشاک، تلفن همراه و دخانیات نمونه ای از این تولیدات محسوب می شوند.

وی از وجود 26 دستگاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت و بیان نمود: رویکرد جامع نگر و پیشگیرانه، محور فعالیت اصلی ستاد است و پس از آن اقدام و مقابله واقع شده است. در رویکرد پیشگیری و کشف، بر خلاف سال های قبل که به صورت تصادفی صورت می پذیرفت، با اضافه کردن سامانه های هوشمند، کشف غیرتصادفی و سیستماتیک را در دستور کار قرار داده ایم.

سخنگو و مدیر کل نظارت بر سامانه الکترونیکی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن بیش از 90 درصد از سامانه هایی که در قانون ذکر شده است اطلاع داد و اظهار کرد: در حوزه تجارت داخلی و خارجی، انبار و حمل و نقل از سامانه های هوشمند جهت رصد کالا استفاده می کنیم.

وی اضافه کرد: اشتراک گذاری اطلاعات سامانه ها بین دستگاه های مختلف نیز در حال اجرا است، اما این اشتراک گذاری تا رسیدن به نقطه مطلوب و کامل خود احتیاج به زمان داشته باشد. البته هم اکنون نیز اشتراک گذاری اطلاعات انجام می گردد و با توجه به اقداماتی که اجرا شده است، اصلاح فرآیند به دستگاه های اجرایی اعلام شده است.

دهقانی نیا همچنین از پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مجلس و دولت برای اصلاح قوانین و آئین نامه ها گفت و مطرح کرد: بر اساس این اصلاحات، فرآیند های اجرایی و مبارزه با قاچاق الکترونیکی شدند. پس از تجمیع اطلاعات نیز فرآیند تحلیل داده ها اجرا شده است که نتیجه آن کشف های سیستماتیک قاچاق است و سپس وارد فاز تشکیل پرونده و اقدام مقابله ای شده ایم.

وی به نتایج اقدامات ستاد برای مبارزه با قاچاق اشاره نمود و اضافه کرد: تولیدات تلفن همراه پس از قطع کامل ورود تلفن همراه قاچاق و همچنین رشد تولیدات پوشاک داخلی که منجر به تبلیغ برند های پوشاک در رسانه ها شد، نمونه ای از رونق محصولات داخلی است.

منبع: رادیو مصاحبه

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دهقانی نیا: 90 درصد از سامانه های الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهقانی نیا: 90 درصد از سامانه های الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید