دبی اولین شهر 100 درصد بدون کاغذ جهان شد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد امارات اعلام کرد که دبی اولین دولت 100 دیجیتالی و بدون کاغذ در جهان است. این شهر با حذف استفاده از کاغذ توانسته، صرفه جویی 1.3 میلیارد درهمی (350 میلیون دلار امریکا) و 14 میلیون نفر ساعت کار داشته باشد.

دبی اولین شهر 100 درصد بدون کاغذ جهان شد

در دولت دبی، همه تراکنش ها و رویه های داخلی و خارجی 100 درصد دیجیتالی و بدون دخالت کاغذ صورت می گیرند و از یک پلتفرم خدمات جامع دولتی دیجیتالی برای مدیریت آن ها استفاده می شود.

شیخ حمدان روز شنبه و طی بیانیه ای، گفت: دستیابی به این هدف، آغاز مرحله نوی در حرکت شهر دبی به سوی دیجیتالی کردن تمام جنبه های زندگی مردم است. سفری که ریشه در نوآوری، خلاقیت و تمرکز بر آینده دارد.

او اشاره کرد این دستاورد، موقعیت دبی را به عنوان یک مرکز دیجیتالی پیشرو در جهان و یک الگو در طراحی عملیات و خدمات دولتی که باعث افزایش رضایت مشتری می شود؛ تقویت می کند.

دولت های ایالات متحده، بریتانیا، اروپا و کانادا هم برنامه هایی را برای دیجیتالی کردن عملیات های دولتی در مقیاس بزرگ تر، شامل تمام رویه های دولتی و شناسایی شهروندان آغاز کردند ولی برخی از کارشناسان می گویند چنین رویکردهایی باعث آسیب پذیری بیشتر در برابر حملات سایبری می شود.

ولیعهد دبی می گوید دولت قصد دارد در 5 دهه آینده، استراتژی های پیشرفته ای را برای ایجاد و تقویت زندگی دیجیتالی در این شهر اجرا کند. او گفت: مرحله نو سفر دیجیتالی دبی، دولت های آینده را قادر می سازد تا انتظارات ساکنان یک شهر هوشمند پر رونق را برآورده کنند و فرصت های نوی برای رفاه، توسعه پایدار و شادی آن ها فراهم سازند.

استراتژی شهر دیجیتالی بدون کاغذ در دبی طی 5 مرحله اجرا شده است و در هر مرحله، گروهی متفاوت از نهادهای دولتی این شهر به طور کامل و 100 درصدی دیجیتالی شده و کاغذ را از عملیات ها و رویه های خود حذف کردند.

منبع: یک پزشک

به "دبی اولین شهر 100 درصد بدون کاغذ جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی اولین شهر 100 درصد بدون کاغذ جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید