خبرنگاران فراوری ماسک n95 در خراسان جنوبی شروع شد

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، بیرجند - خبرنگاران - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: با صدور نخستین مجوز فراوری ماسک n95 در خراسان جنوبی روزانه 300 عدد ماسک در بیرجند فراوری و توزیع می گردد.

خبرنگاران فراوری ماسک n95 در خراسان جنوبی شروع شد

غلامرضا آهنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ مایکروتاچ اضافه کرد: یکی از کمبودهای اقلام بهداشتی در استان ماسک n95 بود که اکنون در این کارگاه فراوریی 10 نفر در مورد تهیه ماسک مشغول به کار هستند.

وی بیان نمود: این کارگاه فراوریی سه مجوز فراوری گان، لباس کاورآل و ماسک n95 دارد و فراوریات آن از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: تا به امروز ماسک n95 مورد احتیاج استان به وسیله وزارت بهداشت در اختیار استان قرار می گرفت اکنون با راه اندازی این کارگاه امید است کمبود استان جبران گردد.

وی بیان کرد: با استفاده از نیروی کار متخصص در این کارگاه فراوریی پیش بینی می گردد ماسک فراوریی از 300 عدد به یکهزار عدد در روز افزایش یابد.

آهنی توضیح داد: از زمان شیوع بیماری کرونا این مسئولیت اجتماعی برای مردم و بخش خصوصی احساس شد که با اخذ مجوز از معاونت غذا و دارو نسبت به فراوری اقلام بهداشتی وارد میدان شوند.

وی یادآور شد: در زمینه فراوری ماسک سه لایه تا به امروز چندین مورد به معاونت مراجعه یا نمونه محصول خود را برای اخذ مجوز ارسال نموده اند که با بعضی موافقت و به آندسته از محصولاتی که استانداردهای لازم را نداشت هدایت های لازم برای افزایش کیفیت ارائه شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تا به امروز در زمینه فراوری ماسک سه لایه 10 کارگاه فراوریی پس از تایید کاشناسان واحد تجهیزات و ملزومات معاونت غذا ودارو پیروز به اخذ مجوز فراوری شده اند.

وی اضافه کرد: به طور متوسط روزانه حدود 25 هزار عدد ماسک سه لایه توسط فراوری کنندگان استان تحویل معاونت غذا و دارو شده و سپس به وسیله داروخانه ها و سایر مراکز معتبر عرضه می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فراوری ماسک n95 در خراسان جنوبی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری ماسک n95 در خراسان جنوبی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید