حفظ سلامت استخوان و دندان با مصرف تخم مرغ

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، خبرنگاران/خراسان شمالی کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف تخم مرغ در حفظ سلامت استخوان و دندان تاثیر به سزایی دارد.

حفظ سلامت استخوان و دندان با مصرف تخم مرغ

انسیه وطن دوست در گفت و گو با وبلاگ مایکروتاچ اظهارکرد: تخم مرغ منبع غنی از پروتئین، املاح و ویتامین های ضروری بدن است و خواص این ماده غذایی معجزه آسا بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این که تخم مرغ نوعی مهار کننده سرطان محسوب می گردد، اضافه کرد: تخم مرغ با دارا بودن آهن مناسب برای کم خونی بسیار مفید بوده و همه افراد می توانند از مزایای این ماده غذایی پرخاصیت بهره مند شوند.

وطن دوست به باور و تصور اشتباه در مورد تخم مرغ اشاره و اظهارکرد: باور رایج در مورد تخم مرغ وجود دارد که کلسترول زرده تخم مرغ برای افراد مناسب نبوده، این در حالی است که کلسترول ماده غذایی به کلسترول خون اضافه نمی گردد و در تنظیم و تثبیت شرایط کلسترول خون با کاهش سنتز یا فراوری کلسترول در بدن که دلیل اصلی بالا رفتن کلسترول در خون است، یاری شایانی می نماید.

وی اظهار داشت: تخم مرغ با دارا بودن لیسیتین و نقش آن در انتقال چربی های خون و متابولیسم کلسترول در بدن به منظور کاهش کلسترول مفید است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حفظ سلامت استخوان و دندان با مصرف تخم مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ سلامت استخوان و دندان با مصرف تخم مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید