فراوری مزیت های رقابتی برای انتخاب الکترونیک به وسیله اسنواتک

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت: مرکز نوآوری اسنوا (SNOWA Tec) دانش و ایده های ناب و منحصربفردی را فراوری می نماید و همین موضوع مزیت های رقابتی شاخصی را در حوزه تحقیق و توسعه برای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به همراه داشته است.

فراوری مزیت های رقابتی برای انتخاب الکترونیک به وسیله اسنواتک

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ بنابر اعلام مرکز ارتباطات رسانه ای انتخاب الکترونیک، محمد علی زلفی گل در حاشیه بازدید از مرکز فناوری و کارخانه نوآوری اسنوا با اشاره به دستاوردهای علمی این مرکز اظهار کرد: در جهانی امروز که دانش پایه اقتصاد است، در صورتی که فراوری در عرصه های مختلف مبتنی بر دانش باشد، رقابت به وجود می آید و با وجود رقابت امکان رشد برای کشورهای در حال توسعه فراهم خواهد شد.

وی افزود: مرکز نوآوری اسنوا، دانش و ایده های ناب و منحصر به فردی را فراوری می نماید و همین موضوع مزیت های رقابتی شاخصی را در حوزه تحقیق و توسعه برای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به همراه داشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم توسعه مراکز نوآوری در جهت تسهیل فعالیت های صنعتی توضیح داد: با توجه به استعداد نخبگان تحقیق و توسعه انتخاب الکترونیک، بی شک آینده خوبی در انتظار این گروه صنعتی و صنعت لوازم خانگی خواهد بود.

زلفی گل افزود: تداوم ممنوعیت واردات محصولات فراوری شده از سوی این شرکت می تواند یاری شایانی از سوی حاکمیت به صنعت باشد و اشغال زایی صنعت لوازم خانگی نیز نقش مهمی درتوسعه پایدار مالی خواهد داشت.

وی ادامه داد: فراهم شدن بسترهای علمی - صنعتی همانند اسنوا تک فضای دانشگاه را از حالت علمی صرف خارج خواهد نمود و حضور دانشجویان و اساتید در این مرکز فرصت مغتنمی برای صنعت پیشران لوازم خانگی ایران و به ویژه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک خواهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز امیدواری در رابطه با افزایش مراکز فناوری و کارخنجات نوآوری در دانشگاه های کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم با افزایش و توسعه مراکز علمی - صنعتی این چنینی در کشور دیگر شاهد عدم وجود شغل مناسب برای تحصیل نموده گان و نخبگان جامعه نباشیم.

افزایش عمق ساخت داخل ضرورتی جدی برای صنایع است

مدیر عامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب مطرح کرد: افزایش عمق ساخت داخل و بهره گیری از ظرفیت های روز جهان در حوزه تکنولوژی و فناوری یک ضرورت جدی برای صنایع است.

محمدرضا دیانی، مدیرعامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب در نشست صمیمانه با وزیر و مدیران ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تغییر مبتنی بر علم و تکنولوژی مقیاس فعالیت های صنعتی انتخاب الکترونیک اظهار کرد: متاسفانه کارخانجات و صنایع کم عمقی در کشور فعالیت می نمایند که ارزش اضافه نموده چندانی برای اقتصاد ملی ایجاد ننموده اند و بر همین اساس حرکت دولت به سمت توسعه و تسهیل فعالیت صنایع با عمق ساخت داخل بالا یک الزام در شرایط فعلی است.

وی افزود: افزایش عمق ساخت داخل و بهره گیری از ظرفیت های روز جهان در حوزه تکنولوژی و فناوری یک ضرورت جدی برای صنایع است و کارخانه های نوآوری می توانند بخش قابل توجهی از فرایند دانش بنیان شدن فراوریات کارخانجات صنعتی را تسریع نمایند.

دیانی اعلام نمود: نبود عمق ساخت داخل در اغلب صنایع، دلیل اصلی خروج نخبگان از کشور است و بر همین اساس فراهم شدن بستر شغلی مناسب برای نخبگان تنها با سرمایه گذاری بر تعمیق ساخت داخل و حرکت صنعت به سوی روینمودهای مالی مبتنی بر علوم تازه میسر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری مزیت های رقابتی برای انتخاب الکترونیک به وسیله اسنواتک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری مزیت های رقابتی برای انتخاب الکترونیک به وسیله اسنواتک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید