تدوین طرح نمونه طرح گردشگری کشاورزی در ناژوان اصفهان

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: در پی مصوبه کمیته راهبری ناژوان اصفهان، نمونه طرح گردشگری کشاورزی برای اجرا در این منطقه تدوین می گردد.

تدوین طرح نمونه طرح گردشگری کشاورزی در ناژوان اصفهان

مهدی قائلی از برگزاری دومین نشست کمیته راهبری ناژوان اطلاع داد و گفت: در نشست کمیته راهبری ناژوان رویکرد گردشگری تازه مدیریت ناژوان به نمایندگی از مدیریت شهری، با عنوان گردشگری کشاورزی مطرح شد که مورد تأیید اعضای کمیته راهبری ناژوان نهاده شد.

او ادامه داد: مدیریت ناژوان متعهد شد که در نشست فصل بعدی کمیته راهبری تحقق پذیری ناژوان اهداف، رویکردها، برنامه ها و شیوه نامه های خود را برای اجرای طرح گردشگری کشاورزی همراه حداقل یک نمونه اجرا شده میدانی از این طرح را ارائه کند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: از مجموع 1200 هکتار مساحت ناژوان، بیش از 900 هکتار آن در اختیار مردم، باغداران و کشاورزان است که فرصت مغتنمی برای استفاده و اجرای این طرح در عرصه ناژوان است.

او با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت بی نظیر تلفیق شهرنشینی، کشاورزی و باغداری در عرصه ناژوان، اضافه کرد: در اجرای این طرح ضمن هدف گذاری برای حفظ و توسعه عرصه فضای سبز به افزایش عایدی باغداران و کشاورزان، توسعه بهره وری و کارآمدی باغات، احیای مزارع و زمین های از بین رفته نیز توجه ویژه ای خواهد شد.

قائلی توضیح داد: در حال حاضر با حمایت و مساعدت مدیریت شهری، امکان سرمایه گذاری ویژه در حوزه های مختلف گردشگری در محدوده ناژوان فراهم است، در واقع بستر مناسبی برای تمام علاقه مندان فراهم شده که نوید آینده ای روشن برای شهر اصفهان را می دهد.

او با اشاره به مصوبات جلسه گذشته این کمیته، گفت: از جمله خروجی های جلسه گذشته، شروع پروژه برداشت مکان مند اراضی ناژوان بود که با انعقاد تفاهمنامه و عقد قرارداد بین مدیریت ناژوان و دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان تحت عنوان برداشت اطلاعات مکان مند عرصه ناژوان شروع شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اعلام نمود: این پروژه به عنوان یک پروژه زیرساختی در تجمیع اطلاعات و جمع آوری داده ها به منظور بهبود برنامه ریزی، تصمیم گیری و اجرای پروژه های آینده و بعلاوه در برطرف مشکل ساکنان و مالکان اراضی ناژوان گره گشا خواهد بود.

دومین نشست کمیته راهبری ناژوان با حضور شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، و جمعی از معاونان و مدیران مدیریت شهری به همراه نمایندگان دستگاه های و ارگان دولتی مربوطه دیگر همانند استانداری اصفهان، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، محیط زیست و شرکت آب منطقه ای برگزار گردید؛ کمیته راهبری ناژوان، کمیته ای بین بخشی با هدف معین افق و سیاست های کلی عرصه ناژوان به همت مدیریت شهری در دوره تازه و بعد از گذشت 20 سال از تأسیس مدیریت ناژوان و بر اساس طرح مصوب و ابلاغی اراضی ناژوان به وسیله شورای عالی معماری و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

وبلاگ مایکروتاچ اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تدوین طرح نمونه طرح گردشگری کشاورزی در ناژوان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین طرح نمونه طرح گردشگری کشاورزی در ناژوان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید