برترین تله کابین های ایران کدام است؟

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، در گذشته از تله کابین ها برای حمل و نقل انسان یا کالا در منطقه ها صعب العبور استفاده می شد. اما امروزه تله کابین جنبه تفریحی داشته و یکی از راه های کسب عایدی برای محلی های هر منطقه به شمار می آید.

برترین تله کابین های ایران کدام است؟

بیشتر ما از کودکی رویای پرواز داشتیم. شاید تجربه تله کابین سواری را بتوان یکی از نزدیک ترین حس ها به پرواز دانست. افراد ماجراجو این اتاقک آهنی و معلق در آسمان را از لذت های شگفت انگیز در عین حال مهیج می دانند. بعضی از تله کابین های ایران در دل طبیعت سرسبز و بعضی دیگر در دل کوه ها جای گرفته اند. با وبلاگ مایکروتاچ همراه باشید.

برترین تله کابین های ایران

تله کابین سواری بسیار هیجان انگیز بوده و علاوه بر آن به شما یاری می نماید تا طبیعتی بکر را تماشا کنید. در این قسمت برترین و معروف ترین تله کابین های ایران را معرفی می کنیم.

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر یکی از تله کابین های معروف ایران است که در مجموعه ای تفریحی - گردشی به نام بام سبز رامسر قرار گرفته است.. با سوار شدن بر تله کابین رامسر طبیعتی بکر و سرسبز را مشاهده می کنید.

تله کابین توچال

تله کابین توچال از قدیمی ترین تله کابین های ایران به شمار می آید. رفت و برگشت با تله کابین توچال اولین تله کابین ایران حدود 80 دقیقه زمان می برد. به همین علت این تله کابین را یکی از طولانی ترین تله کابین های دنیا می دانند.

تله کابین احرار (تله کابین شیطان کوه)

اگر بخواهیم از مدرن ترین و پیشرفته ترین تله کابین در ایران حرف بزنیم قطعا باید به تله کابین احرار واقع در بام سبز لاهیجان اشاره کنیم. این تله کابین سیستم کششی هیدرولیک، سیستم چشمی تنظیم حرکت، کنترل اتوماتیک، سیستم اضطراری و قدرت درست قرار گرفتن روی دکل را دارد.

تله کابین گنج نامه

تله کابین گنج نامه را باید منحصربه فردترین تله کابین های ایران دانست. امروزه این تله کابین یکی از جاذبه های گردشگری مهم همدان محسوب می گردد. این تله کابین به پر فراز و فرودترین تله کابین ایران معروفیت داشته و تحت هیچ شرایطی سقوط نمی نماید.

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود یکی از مهیج ترین تله کابین های ایران به شمار می آید که تا امروز دچار حادثه نشده است. به همین علت این تله کابین را از امن ترین تله کابین های ایران می دانند.

تله کابین حیران

تله کابین حیران به بزرگ ترین تله کابین شمال غرب کشور معروفیت دارد. این تله کابین بین آستارا و شهرستان نمین در اردبیل قرار گرفته است و یکی از پرطرفدارترین تله کابین های کشور به شمار می آید. مطلب در تعطیلی عید غدیر کجا برویم را بخوانید تا یک برنامه تفریحی برای خودتان تدارک ببینید.

تله کابین عینالی

تله کابین عینالی یکی از هیجان انگیزترین تله کابین های کشور محسوب می گردد. این تله کابین در دامنه کوه سرخاب قرار گرفته به همین علت آن را پرشیب ترین تله کابین ایران می دانند. امروزه این منطقه توریستی به بام تبریز معروف شده و گردشگران زیادی هر ساله از آن جا بازدید می نمایند

تله کابین صفه

تله کابین صفه در مجتمع تفریحی کوه صفه واقع شده است. امروزه گردشگران زیادی در بازدید از شهر تاریخی اصفهان دقایقی را در این مجتمع گردشگری می گذرانند. تله کابین دو خط دارد. در جهت خط اول آن از منطقه ها چشم نواز کوه صفه، بام اصفهان و زیبایی شهر تماشا می کنید. اما خط دوم این تله کابین که مسافت کوتاه تری هم دارد، به قله کوه صفه رفته و قلعه تاریخی شاه دژ را به گردشگران نشان می دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری روستای زیارت و جاذبه هایی که در عمرتان ندیده اید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "برترین تله کابین های ایران کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تله کابین های ایران کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید