برای عضویت کشورهای تازه در اتحادیه اروپا مشغول بحث هستیم

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ به نقل از رویترز، چارلز میشل رئیس شورای اروپا طی سخنانی در مورد عضویت کشورهای منطقه بالکان در اتحادیه اروپا، گفت که بحث هایی میان 27 عضو این اتحادیه در مورد پذیرش یا عدم پذریش عضو نو در این بلوک سیاسی - مالی در جریان است.

برای عضویت کشورهای تازه در اتحادیه اروپا مشغول بحث هستیم

بر اساس این گزارش، وی که این سخنان را در جریان برگزاری یک کنفرانس خبری پس از نشست مشترک رهبران کشورهای حوزه بالکان و اتحادیه اروپا مطرح می کرد، گفت: بحث هایی میان 27 عضو (اتحایده اروپا) در مورد ظزفیت پذیرش اعضای نو در جریان است.

این در حالیست که اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا همزمان اعلام کره که گفتگوهای رهبران اروپا بر سر الحاق احتمالی مقدونیه شمالی و آلبانی به اتحادیه اروپا، به اعتبار بروکسل لطمه جدی وارد نموده است.

گفتنی است اتحادیه اروپا می بایست به منظور پر کردن خلاء امنیتی مرزهای خود و البته ناتو، برای عضویت مقدونیه شمالی، صربستان و بوسنی و هرزگوین در این اتحادیه کوشش کند. این در حالیست که نقدها زیادی در مورد عضویت این کشورها در اتحادیه اروپا وجود دارد؛ به ویژه اینکه هیچ یک از کشورهای یاد شده، صنعتی نبوده و از اقتصاد هم راستا با استانداردهای اتحادیه اروپا برخوردار نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برای عضویت کشورهای تازه در اتحادیه اروپا مشغول بحث هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای عضویت کشورهای تازه در اتحادیه اروپا مشغول بحث هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید