کردستان به سمت فاجعه همه گیری کرونا پیش می رود

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، قادری گفت: شرایط کرونا در کردستان به سمت فاجعه پیش می رود و در صورت بی اهمیتی نسبت به هشدارها، باید منتظر مرگ ده ها نفر از عزیزانمان باشیم.

کردستان به سمت فاجعه همه گیری کرونا پیش می رود

به گزارش از ، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به اینکه پیک جدید کرونا که از اواخر شهریورماه آغاز شده و هر لحظه وسیع تر می گردد، متاسفانه به سمت یک فاجعه پیش می رود.

او اضافه کرد: در صورت بی اهمیتی نسبت به هشدار ها و عدم کاهش تماس فیزیکی مردم و استفاده نکردن از ماسک باید منتظر مرگ ده ها نفر از عزیزانمان باشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: از 10 روز آینده شرایط کرونا وخیم خواهد شد مگر اینکه رعایت نکات بهداشتی شدیدتر شده و مهمانی های خانوادگی نیزتعطیل شوند.

قادری اذعان کرد: حضور در مکان های شلوغ و پرجمعیت، مرگبار و باعث ابتلای فرد و خانواده ها به کرونا خواهد شد.

او از همه مسئولان، مردم و اصناف درخواست کرد رعایت اصول بهداشتی را در ادارات، اصناف و مغازه ها و همچنین در خانواده ها جدی بگیرند.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، این پیک، بسیار خطرناک بوده و با توجه به اینکه همه شهرستان ها درگیر هستند، امکان خدمت رسانی را به حداقل می رساند.

قادری اعلام کرد: استان کردستان به یک تغییر رفتار سریع و وسیع در مردم احتیاج دارد تا بتوان جلوی پیشرفت این پیک را گرفت و از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.

او با بیان اینکه هم اکنون باید اقدامات پیشگیرانه را آغاز کرد چراکه ممکن است فردا دیگر دیر باشد، اضافه کرد: افراد دارای علایم باید خود را مبتلا به کرونا فرض نمایند و ضمن استراحت کامل که می تواند نجاتبخش باشد، به پزشک مراجعه نمایند و از حضور در مهمانی ها خودداری و تماس فیزیکی خود با دیگران را قطع نمایند.

منبع:فارس

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کردستان به سمت فاجعه همه گیری کرونا پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان به سمت فاجعه همه گیری کرونا پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید