همه افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند، قرنطینه را جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، خبرنگاران/گیلان مدیرگروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه همه افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند، گفت: بچه ها به راحتی می توانند منتقل کننده کروناویروس باشند.

همه افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند، قرنطینه را جدی بگیرید

دکتر حسن رخ شاد در گفت وگو با وبلاگ مایکروتاچ، ماهیت بیماری کووید - 19 را تنفسی دانست و اظهار کرد: این بیماری به وسیله ذرات تنفسی منتقل می گردد و هر بیماری که به وسیله تنفس منتقل گردد کنترل آن سخت است.

وی با اشاره به نوپدید بودن کروناویروس، اضافه نمود: این بیماری فقط چند ماه است که در دنیا شیوع پیدا نموده و لذا هنوز شناخته شده نیست و نمی توانیم رفتار آن را پیش بینی کنیم. در این شرایط حفاظت فردی نقش مهم و پررنگی در عدم ابتلا به کرونا دارد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار و غیر واگیردار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه همه افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند، گفت: بچه ها به راحتی می توانند منتقل نماینده کروناویروس باشند.

رخ شاد، افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی و نارسایی قلبی را بیشتر در معرض خطر دانست و توضیح داد: افرادی که دچار فشار خون و قند خون کنترل نشده هستند، شانس بیشتری برای ابتلا به کرونا دارند. بیماری های تنفسی زمینه ای همچون آسم شدید و برونشیت نیز می تواند افراد را مستعد ابتلا کند.

وی با بیان اینکه افراد چاق، مبتلا به ایذر و تحت شیمی درمانی باید بیشتر از خود مراقبت نمایند، گفت: مبتلایان به سرطان و انواع بدخیمی ها قرنطینه خانگی را رعایت نمایند. همچنین افرادی که به دلایل مختلف کورتون و کورتیزول مصرف می نمایند، بیشتر از افراد عادی در معرض خطر هستند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن قدردانی از هم استانی ها در رعایت قرنطینه، عنوان نمود: خوشبختانه آمار مبتلایان به کرونا در گیلان رو به کاهش است، اما مردم همچنان باید حفاظت فردی و قرنطینه خانگی را رعایت نمایند تا بتوانیم چرخه انتقال کروناویروس را قطع کنیم و کووید - 19 به سرنوشت سارس دچار گردد.

رخ شاد، از مردم خواست قرنطینه را جدی بگیرند و یادآور شد: روزی که متولیان بهداشت و درمان کشور خاتمه قرنطینه را اعلام نمایند، مردم می توانند با اطمینان و بدون وسواس به کارهای عادی خود بازگردند، اما در حال حاضر حفاظت فردی و قرنطینه یک اولویت است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده مردم از ماسک و دستکش، افزود: افرادی که باید برای انجام کارهای ضروری بیرون از خانه باشند، حتما دستورالعمل های ایمنی را رعایت نمایند تا موجب انتقال کرونا نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همه افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند، قرنطینه را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند، قرنطینه را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید