منابع محدود دولتی مانع تکمیل موزه جیرفت است

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله و گزارش های منتشر شده، منابع محدود دولتی مانع تکمیل موزه جیرفت است.

منابع محدود دولتی مانع تکمیل موزه جیرفت است

سید منصور سید سجادی در نشست با مدیر کل امور موزه های کشور در محل نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اظهار کرد: در شهرستان جیرفت به یک موزه بسیار بزرگتر، گسترده تر و آموزنده نیاز داریم و در این موزه علاوه بر نمایش اشیاء باید تابلوهای گویایی از چگونگی روند ساخت و ساز این اشیاء و نحوه استفاده از آنها را نشان دهیم. موزه تنها برای دیدن و لذت بردن ظاهری نیست بلکه باید جنبه آموزشی هم داشته باشد.

سرپرست کاوش های کنار صندل جیرفت با بیان اینکه بچه ها ما باید به هویت خود پی ببرند، افزود: برای آنکه هویت ایرانی خود را نشان دهیم، باید موزه های ما گویا باشند.

سید سجادی خبر داد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان نقش برجسته جیرفتی متعلق به حدود 5000 سال پیش را بازسازی کردیم و در موزه جیرفت به نمایش گذاشته شده است. امیدواریم با کمک پژوهشکده حفاظت و بازسازی پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی بتوانیم بخش از میان رفته این نقش برجسته را نیز بازسازی کنیم.

هادی میرزایی، مدیر کل امور موزه های کشور نیز گفت: مهمترین رسالت موزه به عنوان یک موسسه آموزشی و پژوهشی، انتقال دانش به مخاطبان و نسل امروز است.

وی در واکنش به سخن سید سجادی مبنی بر بدسلیقگی در چیدن اشیاء موزه ها نیز گفت: در ماهیت محتوای موزه ها باید دقت لازم صورت گیرد. لذا از مدیران کل میراث فرهنگی استانها درخواست داریم که نسبت به بازنگری محتوای موزه های خود با کمک متخصصان اهتمام ورزند.

مدیر کل امور موزه های کشور درباره موزه جیرفت با اشاره به تلاش برای تکمیل و احداث موزه منطقه جیرفت به عنوان یکی از پایگاه های تاریخی و سرزمینی کشور گفت: با این اقدام نباید از بهره برداری مطلوب موزه موجود غافل شویم. بنابراین از ظرفیت دانشگاه ها استفاده شود.

وی درباره برنامه اجرایی تکمیل موزه منطقه ای جیرفت نیز گفت: با توجه به منابع محدود دولتی، افق روشنی برای تکمیل موزه منطقه ای جیرفت وجود ندارد و در سال جاری علی رغم همه محدودیت ها، منابعی حدود 20 میلیارد تومان به تکمیل این موزه اختصاص دادیم.

میرزایی ادامه داد: برای تکمیل موزه در خور شان تمدن سرزمین جیرفت بایستی همکاری خیران و از محل مسئولیت اجتماعی بنگاه های مالی استان و همه ذینفعان انجام شود.

وی بر لزوم داشتن برنامه منسجمی برای تکمیل موزه منطقه ای جیرفت تاکید کرد و افزود: زیست و هویت صنایع استان کرمان در گرو تمدن سرزمین جیرفت است. لذا معرفی این تمدن تاثیر مثبتی در اقتصاد استان و ارتقاء دانش و سرمایه های اجتماعی ما دارد.

منبع: همگردی

به "منابع محدود دولتی مانع تکمیل موزه جیرفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع محدود دولتی مانع تکمیل موزه جیرفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید