راهنمای خرید روتر خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، به راهنمای خرید روتر خبرنگاران مگ خوش آمدید. در این راهنمای خرید قصد داریم تا برترین روترهای بازار را به لحاظ قیمت و کارایی به شما معرفی کنیم و البته، به شما اطلاعات کامل در خصوص چیستی روتر، ویژگی ها و قابلیت های آن ارائه دهیم.

راهنمای خرید روتر خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402

دسترسی سریع

روتر چیست؟

برای کسانی که در این امر چندان حرفه ای نیستند، روتر وای فای دستگاهی ست که اتصال سیمی اینترنت از مودم های (Modem) مدرن را به سیگنال های بی سیم تبدیل می نماید. هر محصولی که امکان استفاده از وای فای را داشته باشد (شامل گوشی، کامپیوتر، تبلت و…) و البته در دامنه این دستگاه قرار بگیرد، می تواند از اینترنت استفاده کند.

متاسفانه، خرید یک روتر به آسانی رفتن به فروشگاه لوازم الکترونیکی و برداشتن اولین دستگاه نیست و باید نکات زیادی را در نظر گرفت. علت این موضوع هم انواع مختلف روتر است که شامل امکانات متفاوتی (تعداد باند، کنترل، امنیت، پورت های فیزیکی، انعطاف پذیری هوشمند و…) می گردد. ممکن است برخی از این ویژگی ها برای شما مفید یا ناکارآمد باشد.

برای در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف در خرید یک مودم، این راهنمای مفید برای شما تهیه شده است.

انواع مختلف روتر

اولین قدم برای تهیه یک روتر وای فای، پیدا کردن نوع مناسب آن برای شماست. روترهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر یک امکاناتی را در خود جای دادند. برای مثال، تعداد باندها یا پشتیبانی از پیکربندی مش (Mesh) چیزهایی ست که باید در نظر بگیرید. در ادامه به آنالیز انواع روتر و تفاوت هر یک از آن ها می پردازیم.

روتر تک بانده: قیمت مناسب، سرعت پایین

روترهای وای فای از طریق فرکانس های رادیویی با دستگاه هایی مثل موبایل تعامل می نمایند. بسته به نوع، هر روتر می تواند با یک یا چند فرکانس این ارتباط را برقرار کند. زمانی که حرف روترهای تک بانده به میان می آید، اساسا از یک فرکانس با سرعت 2.4 گیگاهرتز حرف می زنیم.

توضیحات بیشتر

فرکانس 2.4 گیگاهرتز برای خیلی از شرایط مناسب است. در ابتدا می توان به نفوذ پذیری فرکانس ها از طریق دیوار و کف زمین اشاره نمود. در کنار این مورد، بیشتر دستگاه ها با این فرکانس هماهنگی کافی را دارا هستند. البته این مورد نباید شما را از خرید روتر دو بانده منصرف کند. روترها با دو باند هم از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نمایند.

قیمت مهم ترین نکته در خرید یک روتر تک بانده است. در حالی که یک روتر دو یا سه بانده می تواند میلیون ها تومان هزینه داشته باشد، مودم های تک بانده معمولا مقرون به صرفه تر هستند.

با این حال، دلایل زیادی هم برای نخریدن یک روتر تک بانده وجود دارد. در ابتدا، می توان به محدودیت باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز اشاره نمود. همانطور که گفته شد، هرچقدر باند روتر کمتر باشد، سرعت آن هم پایین تر است. علاوه بر این، به واسطه فراگیر بودن باند فراکسی 2.4 گیگاهرتز، امکان تداخل وجود دارد. این مورد در شهرهای بزرگ که تداخل اینترنتی خیلی زیاد است، می تواند روی سرعت دریافتی اثرگذار باشد.

معینا روترهای تک باند ویژگی های دستگاه مدرن تر مثل اولویت بندی را ندارند. اگر کسی هستید که در پی یک روتر قابل اعتماد و مقرون به صرفه است و البته در شهر بزرگی زندگی نمی نماید، روتر تک بانده می تواند گزینه خوبی خوبی برای شما باشد.

روترهای دو بانده برای محیط های شلوغ تر مناسب هستند

در حالی که روترهای تک باند تنها از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نمایند، روترهای دو بانده با اضافه کردن فرکانس 5 گیگاهرتز، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهند. شما می توانید بسته به پشتیبانی دستگاه، به باند 2.4 و 5 گیگاهرتز متصل شوید.

توضیحات بیشتر

استفاده از یک مودم دو بانده با فرکانس 5 گیگاهرتز مزایای زیادی به همراه دارد، خصوصا وقتی در شهرهای بزرگ زندگی می کنید. اتصالات 5 گیگاهرتز تداخل بسیار کمی دارند، علت آن هم این است که از فرکانس 2.4 کمتر استفاده شده و فرکانس 5 گیگاهرتز هم در محیط های بسته نفوذ پذیری چندانی ندارد.

علت اینکه روترهای تک باند از فرکانس 5 گیگاهرتز پشتیبانی نمی نمایند، عدم پشتیبانی بیشتر دستگاه ها از این مورد است. با اینکه بیشتر گوشی های نو و کامپیوترها از سرعت بالا بهره می برند، اما سایر محصولات به فرکانس 2.4 گیگاهرتز محدود شدند. این نکته باعث شده تا خرید روتر دو بانده تبدیل به یک امر و هدف مهم گردد.

روترهای سه بانده و امکانات زیاد آن ها

احتمالا فکر کنید روترهای سه بانده یک باند فرکانسی بالاتر از 2.4 و 5 گیگاهرتز دارند، اما به جای قرار دادن این ویژگی، این روترها از یک باند 5 گیگاهرتز دیگر بهره می برند.

توضیحات بیشتر

این نکته یک مزیت دارد و آن هم پایداری و کاهش تداخل سرعت در شبکه های وای فای است، به این معنی که می توانید سرعت بیشتری دریافت کنید. شاید فکر کنید این مورد پیچیدگی استفاده از روترهای وای فای را افزایش می دهد، اما به لطف فهرست بندی اتوماتیک دستگاه ها بین شبکه های مختلف، احتیاجی به انجام این مورد به صورت دستی نیست.

اگر می خواهید روی خرید یک روتر سه بانده سرمایه گذاری کنید، نکات زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اگر از اینترنت استفاده مکرر دارید، در شهر بزرگی زندگی می کنید و دستگاه های زیادی به شبکه شما متصل است، یک روتر سه بانده بسیار مفید واقع می گردد. این دستگاه امکانات متعددی در اختیار شما قرار می دهند.

توجه داشته باشید که استفاده از روترهای سه بانده لزوما سرعت شما را افزایش نمی دهد. اگر تعداد دستگاه های متصل به شبکه شما زیاد نباشد، ممکن است متوجه تفاوت چندانی نشوید.

پیکربندی مش و پوشش وای فای فوق العاده

اگر راجع به خرید سیستم های وای فای مش سوال دارید، نکاتی وجود دارد که از سایر موارد آنالیز شده فرق دارد. علت این مورد هم این است که شبکه های وای فای مش بیشتر از اینکه به باند فرکانسی متکی باشند، روی توسعه دامنه وای فای تمرکز دارند.

توضیحات بیشتر

فناوری مش مدتی ست که برای افزایش سیگنال های رادیویی از طریق دستگاه ها (به اصطلاح گره یا Nod)، مورد استفاده قرار می گیرد. با شبکه مش، شما یک روتر اصلی دارید که در کنار گره های فرعی در محیط قرار گرفته و تا جایی که هر گره اجازه بدهد، میزان آن افزایش می یابد. به همین علت هم شبکه مش برای خانه هایی با محوطه های بزرگ و به دور از روتر، مناسب است. شبکه مش برای خانه هایی با میزان 200 تا 400 متر مربع یا بیشتر کاربرد دارد.

مطمئنا متوجه شدید که هنگام صحبت از شبکه های مش، حرفی از باندها به میان نیامد، علت آن هم این است که پیکربندی مش می تواند تک، دو یا سه بانده باشد، درست مثل روترهای سنتی. برای مثال، سیستم Netgear Orbi را در نظر بگیرید که به عنوان یکی از برترین شبکه های سه بانده معرفی گردیده است.

امنیت وای-فای می تواند جلوی ویروس و بدافزار را بگیرد

با افزایش هک و لو رفتن داده ها، امنیت آنلاین یک امر و مهم و بسیار ضروری ست. یک روتر عالی می تواند دردسرهای مربوط به حفاظت آنلاین را هم کاهش دهد. برای مثال، برخی از روترها می توانند ترافیک ورودی را برای ویروس و بدافزار اسکن نموده و از عدم آلوده شدن موبایل یا کامپیوتر شما اطمینان حاصل نمایند.

تهیه فهرستی از سایت های بلاک شده یا اخطار به کاربر هنگام ورود به سایت های آلوده به بدافزار هم از دیگر امکانات این روترهاست. برخی دیگر از روترها مثل Norton Core، به شما امتیازهای امنیتی اختصاص داده و یاری می نمایند تا سطح ایمنی شبکه خانگی خود را افزایش دهید.

امکانات امنیتی با گذشت زمان اهمیت بیشتری پیدا می نمایند. با این حال، خرید یک روتر با ویژگی های ایمنی پایه می تواند از دزدیده شدن داده و حتی هویت مجازی شما جلوگیری نموده و آن را به صورت ایمنی و در جایی که باید، نگهداری کند.

بیشتر در خصوص حفظ امنیت

کنترل والدین روی بچه ها

اگر در خانه خود کودکی دارید، باید یک روتر با امکاناتی از این قبیل بخرید. باید قبول کرد که اینترنت می تواند در برخی از مواقع به یک فضای زشت تبدیل گردد. حتی اگر فرزند شما چندان کنجکاو نباشد تا از وب سایت ها آسیب ببینند، برای بچه ها بسیار آسان است تا چیزهایی که مناسب شان نیست را کشف نمایند.

خارج از روتر، والدین می توانند کنترل زیادی روی بچه ها داشته باشند، اما سطح ایمنی تامین شده از طریق این دستگاه ها چندان بالا نیست و نمی توانند کار یک روتر را انجام دهند. با یک روتر هوشمند، پدر و مادر می توانند محتوای مناسب و نامناسب برای کودک را دسته بندی و معین نمایند. حتی می توان بسته به شخصی که از اینترنت استفاده می نماید، محتوا را جداسازی و تقسیم بندی کرد.

بازدید از سایت ها تنها مشکل بچه ها نیست. این روزها بچه ها وقت زیادی را روی دستگاه هایی مثل تبلت و موبایل صرف می نمایند. با یک روتر هوشمند و تنظیمات مربوط به کنترل از طریق والدین، شما می توانید برای کاربران و دستگاه های به خصوص زمانی برای استفاده یا عدم استفاده از اینترنت را معین کنید.

برقراری ارتباط همزمان با سایر دستگاه ها از طریق MU-MIMO

احتمالا نمی دانید MU-MIMO به چه معناست. شاید این بحث کمی فنی باشد، اما MU-MIMO به معنای سیستم چند ورودی چند خروجی چند کاربره یا Multi-user, multiple input, multiple-output است. این ویژگی به یک محصول اجازه می دهد تا با سایر دستگاه ها به صورت همزمان ارتباط برقرار کند. روترها در حالت عادی می توانند فقط با یک دستگاه در ارتباط باشند. شاید به نظر برسد که امکان ارتباط با سایر دستگاه ها هم وجود دارد، اما ارسال بسته های داده تنها به یک دستگاه اجرا شده و البته از سرعت بالایی برخوردار است.

MU-MIMO این مشکل را رفع می نماید. به جای ارسال یک بسته داده به یک دستگاه، MU-MIMO این امکان را به روتر می دهد تا به شکل همزمان، با چند دستگاه تعامل داشته باشد، انگار که هر محصول روتر اختصاصی خودش را دارد.

MU-MIMO دارای پیکربندی های مختلفی ست. در حال حاضر، MU-MIMO به صورت 2×2 و 4×4 در دسترس است. این اعداد به تعداد جریان های پشتیبانی شده از طریق یک روتر اشاره دارند. MU-MIMO با کانفیگ 8×8 هم در راه است، اما هنوز در مراحل ابتدایی قرار گرفته است.

البته محدودیت هایی هم در این رابطه وجود دارد. MU-MIMO تنها از دانلود پشتیبانی می نماید و خبری از آپلود نیست. بعلاوه وقتی دستگاه ها در نزدیکی یکدیگر قرار بگیرند، از یک جریان داده عبور خواهند کرد.

اختصاص ترافیک به دستگاه ها با Quality of Service

در این مطلب اشاره ای به کیفیت سرویس (Quality of Service یا QoS) شد، اما این ویژگی ارزش توضیحات بیشتر و عمیق تری دارد. QoS به کاربران اجازه می دهد تا ترافیک را به یک دستگاه یا سرویس اختصاص داده و آن را اولویت بندی نمایند. این مورد می تواند برای دستگاه های متصل به روتر بسیار کارآمد باشد.

مثلا می توانید به روتر خود دستور دهید تا هنگام استریم برنامه از طریق سرویس هایی مثل Netflix، ترافیک را به تلویزیون هوشمند شما اختصاص دهد. بعلاوه می توانید کامپیوتر خود را به فهرست اول اولویت ها بیاورید تا هنگام تماس تصویری، از اتصال پایدار آن اطمینان داشته باشید. با اینکه ممکن است تجربه دیگر کاربران و سایر دستگاه ها از اینترنت تحت تاثیر قرار بگیرد، اما این بهایی ست که باید در ازای اولویت بندی از طریق QoS پرداخت کرد.

کیفیت سرویس دهی با QoS در همه روترها یکسان نیست. برخی از روترها دارای Wi-Fi Multimedia یا WMM هستند که استریم ویدیو را نسبت به سایر ترافیک ها، در ابتدای فهرست قرار می دهد. می توان از این طریق برای مصرف ترافیک سقفی به کاربران اختصاص داد که کنترل بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

سوالات متداول

جدای از اینکه روتر تک، دو یا سه بانده می خواهید یا قصد دارید یک شبکه مش به وجود بیاورید، برای داشتن یک روتر نو باید گزینه های زیادی را در مارکت امروزی لحاظ کنید. سوالات اضافه ای که باید برای خرید روتر و شبکه های خانگی داشته باشید، در ادامه ذکر شده است.

فهرست سوالات متداول

1- مودم، روتر یا هر دو؟

روتر یکی از دو دستگاهی ست که برای بر پا کردن یک شبکه خانگی به آن احتیاج دارید. دیگر دستگاه مورد احتیاج یک مودم است، اما برخی از روترها دارای مودم داخلی یا Built-in هستند.

در طول سال ها، مودم ها دچار تغییراتی زیادی شدند. هنگام طلوع اینترنت، یک مودم سیگنال های تلفن را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کرد تا برای کامپیوتر قابل فهم باشد. این کانسپت در این دوره هم یکسان است، اما سیگنال اغلب اوقات از طریق کابل فیبر نوری (Optical Fiber) یا کواکسیال (Coaxial) به مودم فرستاده شده و برای روتر شما قابل ترجمه و پخش می گردد.

نقاط قوط و ضعف متفاوتی در خرید یک روتر با مودم داخلی وجود دارد. مهم ترین مزیت این دستگاه این است که اگر مسئله ای در تداخل سرعت برای کابل کواکسیال پیش بیاید، دستگاه های شما از این مورد محافظت می شوند. یک مودم روتر می تواند نسبت به خرید روتر و مودم به صورت جداگانه مقرون به صرفه تر باشد. با این حال، نقطه ضعف مهم مودم روترها این است که کنترل و دسترسی به دستگاه ها که در روترها ارائه می گردد، در مودم روترها وجود ندارد. این دستگاه ها بیشتر روی کاربری همزمان مودم و روتر تمرکز دارند.

2- استانداردهای مختلف بی سیم چیست؟

تا اینجا متوجه تفاوت روتروهای تک، دو و سه بانده شدیم، اما زمانی که بحث مخابره سیگنال های بی سیم می گردد، قضیه کمی فرق دارد. استانداردهای بی سیم در طول دو دهه گذشته دچار دگرگونی های فراوانی شده و می توانند روی سرعت و تطبیق پذیری روتر شما تاثیر بگذارند. در ادامه خلاصه ای سریع در رابطه با استانداردها و تفاوت آن ها آورده شده است.

استاندارد 802.11 برای باند 2.4 گیگاهرتز استفاده می گردد و حدبیشتر پهنای باند آن 2 مگابیت بر ثانیه (Mbps) است. با توجه به استاندارد های امروزی، سرعت شما چندان بالا نخواهد بود. علاوه بر این، دستگاه هایی که از 802.11 پشتیبانی می کردند مدت هاست که ساخته نمی شوند.

استاندارد 802.11b از همان باند 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید اما حدبیشتر سرعت آن 11 مگابیت بر ثانیه ست. بعلاوه دامنه آن 150 فوت است.

استاندارد 802.11a در سال 1999 و همزمان با 802.11b معرفی گردید، اما با امکان پشتیبانی از فرکانس 5 گیگاهرتزی و پهنای باند حدبیشتر 54 مگابیت بر ثانیه. 802.11a برای سال ها در بیزینس ها و برنامه های تجاری از محبوبیت زیادی برخوردار بود، اما در سال های اخیر، برای مصرف نمایندگان هم به یک گزینه مجذوب کننده تبدیل شده است.

استاندارد 802.11g هم از پهنای باند حدبیشتر 54 مگابیت بر ثانیه بهره می برد اما مدیریت آن از طریق باند 2.4 گیگاهرتز انجام می پذیرد. این استاندارد با دستگاه هایی که از 802.11b پشتیبانی می نمایند هم سازگاری دارد. با این حال، این دستگاه ها به سرعت پوشش داده شده از طریق 802.11b محدود هستند.

استاندارد 802.11n در سال 2009 معرفی گردید و در زمینه سرعت، قدم های زیادی برداشت. پهنای باند این استاندارد 300 مگابیت است (و اگر سه آنتن داشته باشید، تا 450 مگابیت پیش می رود). این استاندارد با هر دو باندهای فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز مدیریت می گردد.

استاندارد 802.11ac با پشتیبانی از سرعت 433 مگابیت تا چند گیگابیت، یک بار دیگر سطح امکانات را بالا می برد. این استاندارد به صورت انحصاری با باند 5 گیگاهرتز کار می نماید.

حالا سوال اینجاست که برای یک مودم امروزی باید دنبال چه چیزی بود؟ 802.11n و 802.11ac آخرین استانداردهای معرفی گردیده هستند، با اینکه بیشتر روترها از بیشتر یا همه استانداردهای معرفی گردیده پشتیبانی می نمایند. اگر روتر شما با دو استاندارد 802.11n و 802.11ac سازگاری داشته باشد، مسئله ای نخواهید داشت.

3- چند پورت فیزیکی برای روتر احتیاج است؟

احتمالا شما روتر وای فای را برای استفاده بی سیم خریدید، اما باید پورت های قرار گرفته در پشت روتر را هم تحت نظر بگیرید. نه تنها تعداد پورت در ارائه یک تجربه باسیم قوی دخیل است، بلکه می توان از آن برای افزایش حافظه یا ریست کردن سیستم عامل استفاده کرد.

با آنالیز پورت های باسیم آغاز می کنیم و اول از همه، به پورت اترنت (Ethernet) می پردازیم. این پورت برای اتصال کامپیوترهای رومیزی استفاده شده و از اتصال مطمئن تری بهره می برد. بیشتر روترها حداقل یک یا دو پورت اترنت دارند که با احتیاج مردم هم برابری می نماید، اما اگر دنبال پورت های بیشتری هستید، باید گزینه های دیگر را آنالیز کنید.

پورت USB هم می تواند بسیار مفید باشد. از USB می توان برای ریست کردن سیستم عامل استفاده کرد. از یک سو، می توان حافظه دستگاه را برای استفاده از شبکه افزایش داد. برای مثال، اگر می خواهید از طریق برنامه های مربوطه مثل Plex به تماشای برنامه های تلویزیونی یا فیلم بپردازید، می توانید آن فایل ها را روی کامپیوتر دانلود نموده، روی هارد ذخیره کنید و از طریق تلویزیون هوشمند به آن ها دسترسی داشته باشید.

پورت USB کاربردهای حرفه ای زیادی دارد. اگر خواستار تجربه عادی تری هستید، احتیاجی نیست نگران این مورد باشید.

4- داشتن یک روتر هوشمند واقعا ارزشش را دارد؟

ما در دوره ای زندگی می کنیم که همه دستگاه ها به اینترنت متصل می شوند، بنابراین منطقی ست اگر وسیله ای که همه چیز را به اینترنت متصل می نماید، هوشمند باشد. روترهای هوشمند به شما اجازه کنترل برخی تنظیمات و امکانات را از طریق اپلیکیشن های موبایل می دهند.

برای مثال، می توانید از طریق این برنامه ها به راحتی و در هر زمانی به مدیریت کاربران و دستگاه های متصل به شبکه مشغول شوید. از طریق این برنامه ها، می توان رمز موقت برای کاربران مهمان تنظیم یا اولویت بین دستگاه ها را برای روتر معین کرد. تمام این کارها بدون احتیاج به اتصال به پورتال های وب انجام پذیر است. روترهای هوشمند امکانات پیشرفته متفاوتی دارند که شامل پیکربندی مش و دسترسی های والدین می گردد. در ادامه این مطلب، بیشتر به این موارد می پردازیم.

در پی مناسب ترین روتر باشید

برای خرید روتر وای فای می توان فهرستی طولانی از گزینه ها و ویژگی ها را ذکر کرد. در حالی که کاربران ساده تر می توانند از روترهای تک باند استفاده نمایند، پیشنهاد ما خرید یک روتر دو بانده است که حداقل امکانات امنیتی را دارا باشد. این مورد نه تنها دسترسی بیشتری به شما می دهد، بلکه سطح شبکه شما را بالاتر برده تا با پیشرفت فناوری، باز هم بتوانید از یک شبکه اینترنت خوب بهره مند باشید.

مهم نیست که می خواهید پیکربندی مش ایجاد کنید یا در پی یک روتر هوشمند هستید، در هر صورت، تعداد باندها را در نظر بگیرید. همانند سایر محصولات بازار، امکانات بیشتر یک روتر هزینه های بیشتری هم می طلبد، اما یک روتر پیشرفته می تواند شما را سال های زیادی همراهی کند.

خرید یک روتر مقرون به صرفه با ویژگی های ضعیف به هیچکس پیشنهاد نمی گردد، اما در نظر گرفتن همه گزینه ها کاری ست که باید انجام داد. اگر زمان دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا کمی تحقیق کنید.

برترین روتر در شهریور ماه 1402 از نگاه وبلاگ مایکروتاچ مگ

در این بخش نگاهی به برترین و مناسب ترین روترهای موجود در بازار ایران و البته فروشگاه وبلاگ مایکروتاچ در شهریور ماه 1402 انداخته ایم. سعی شده تا در هر بازه قیمتی، مناسب ترین محصول را برای تان در نظر بگیریم، معینات سخت افزاری و ویژگی های آن را فهرست کنیم و در نهایت، به معرفی خلاصه و مفید بپردازیم. اگر چنانچه تجربه استفاده از روتر نوی را داشته اید که در این فهرست قرار داده نشده، می توانید در بخش دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید.

روتر بی سیم تندا N301

قیمت: از 360,000 تومان

جدول معینات

باند فرکانسی2.4 گیگاهرتز
تعداد آنتندو عدد
استانداردهاIEEE 802.11b، IEEE 802.11g، IEEE 802.11n، IEEE 802.3، IEEE 802.3U
سرعت انتقال داده ها300 مگابیت بر ثانیه
تعداد پورت شبکه LANسه عدد
تعداد پورت شبکه WANیک عدد

یکی از مقرون به صرفه ترین و در عین حال برترین روترهای بی سیم بازار، روتر بی سیم N300 تندا مدل N301 نام دارد. این روتر مجهز به دو آنتن، دارای سه پورت شبکه LAN و یک پورت شبکه WAN است و با داشتن سرعت انتقال داده تا 300 مگابیت بر ثانیه، می تواند احتیاجهای شما را در محیط خانه یا حتی دفترهای کوچک رفع کند. این روتر بعلاوه دارای دکمه WPS برای اتصال بدون رمز عبور و استانداردهای امنیتی WPA2 و WPA است.

روتر بی سیم هوآوی WS318n

قیمت: از 650,000 تومان

جدول معینات

باند فرکانسی2.4 و 5 گیگاهرتز
تعداد آنتندو عدد
استانداردهاIEEE 802.11b، IEEE 802.11g، IEEE 802.11n
سرعت انتقال داده ها300 مگابیت بر ثانیه
تعداد پورت شبکه LANدو عدد
تعداد پورت شبکه WANیک عدد

اگر در پی یک روتر مقرون به صرفه قیمت مجهز به فناوری باند فرکانسی 5 گیگاهرتز هستید، قطعا یک گزینه استاندارد و باکیفیت برای شما است. این روتر که به دو آنتن خارجی مجهز است، می تواند تا بیش از 32 کاربر را پوشش دهی کند. این روتر دارای سرعت انتقال داده تا 300 گیگابیت بر ثانیه است و از هر دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز بسته به احتیاجهای شما می تواند بهره ببرد.

روتر میکروتیک RB941-2nd-tc HAP Lite

قیمت: از 1.400,000 تومان

جدول معینات

باند فرکانسی2.4 و 5 گیگاهرتز
تعداد آنتنچهار عدد
استانداردهاIEEE 802.11b، IEEE 802.11g، IEEE 802.11n ، IEEE 802.11ac، IEEE 802.3U
سرعت انتقال داده ها1200 مگابیت بر ثانیه
تعداد پورت شبکه LANچهار عدد
تعداد پورت شبکه WANیک عدد

محصول hAP Lite برند میکروتیک، یک اکسس پوینت خانگی با ابعاد کوچک است که برای فضاهای با ابعاد کوچک مانند ادارات، منازل و غیره مناسب است و در حال حاضر به عنوان یکی از پرفروش ترین و مطمئن ترین روترهای بازار شناخته می گردد. این محصول دارای یک دکمه WPS است که این امکان را می دهد که هر شخص بتواند بدون تایپ کردن پسورد، اکسس پوینت به آن وصل شده و سپس به اینترنت متصل گردد.

قابل ذکر است این دستگاه تمام امکانات یک RouterOS از قبیل مدیریت پهنای باند، فایروال، مدیریت کاربران، Routing و غیره را دارا است. این محصول از نظر سخت افزاری دارای یک پردازنده با سرعت 650 مگاهرتز، رم 32 مگابایت، کارت وایرلس داخلی Dual Chain در باند 2.4 گیگاهرتز، 4 پورت 10/100 و یک پورت USB است. این دستگاه از لایسنس Level 4 پشتیبانی می نماید.

روتر دوبانده بی سیم دی-لینک AC1200-DIR-822

قیمت: از 1.400,000 تومان

جدول معینات

باند فرکانسی2.4 و 5 گیگاهرتز
تعداد آنتنچهار عدد
استانداردهاIEEE 802.11b، IEEE 802.11g، IEEE 802.11n ، IEEE 802.11ac، IEEE 802.3U
سرعت انتقال داده ها1200 مگابیت بر ثانیه
تعداد پورت شبکه LANچهار عدد
تعداد پورت شبکه WANیک عدد

برترین که اغلب آن را به عنوان یک روتر گیمینگ هم می شناسند، مخصوص کسانی است که در پی پوشش دهی پرقدرت و سرعت بالا هستند. این روتر می تواند دسترسی به هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز را ممکن کند. این روتر به چهار آنتن با توان 6 دسیبل مجهز شده که می توانند پوشش دهی لازم را به راحتی انجام دهند. از دیگر امکانات این روتر می توان به چهار درگاه شبکه LAN و یک پورت WAN در کنار دکمه WPS اشاره نمود.

روتر بی سیم تی پی-لینک Archer C50

قیمت: از 1.500,000 تومان

جدول معینات

باند فرکانسی2.4 و 5 گیگاهرتز
تعداد آنتنچهار عدد
استانداردهاIEEE 802.11b، IEEE 802.11g، IEEE 802.11n ، IEEE 802.11ac
سرعت انتقال داده هاحدبیشتر در 2.4GHz : 2.4GHz: Up to 300Mbps حدبیشتر در 5GHz : 5GHz: Up to 867Mbps
تعداد پورت شبکه LANچهار عدد
تعداد پورت شبکه WANیک عدد

برترین روتر دوبانده بی سیم تی پی-لینک مدل Archer C50، یک روتر چهار آنتنی با گیرایی بالا و قدرتمند است که از استانداردهای مرسوم به خوبی پشتیبانی نموده و می تواند پوشش دهی عالی و سرعتی مناسب را در اختیار شما قرار دهد. این روتر به هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی دسترسی دارد که بسته به احتیاج و محیطی که دارید، هر کدام شان می تواند به برترین شکل انتقال دیتا را انجام دهند. از دیگر امکانات این روتر می توان به چهار درگاه شبکه LAN و یک پورت WAN در کنار دکمه WPS اشاره نمود.

گفتنی است که این روتر از گواهی نامه هایی چون CE, FCC, RoHS پیروی می نماید. افرادی که می خواند قدرت، امنیت و سرعت در انتقال اطلاعات و زیبایی و کارایی در هر محیطی با ابعاد نسبتا بزرگ و کوچک را با هم داشته باشند، این روتر تی پی لینک می تواند مناسب ترین انتخاب به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل پیشبرد اهداف در یک شبکه باشد.

روتر دو بانده بی سیم تی پی-لینک Archer C6 V3

قیمت: از 2.250,000 تومان

جدول معینات

باند فرکانسی2.4 و 5 گیگاهرتز
تعداد آنتنچهار عدد
استانداردها IEEE 802.11b، IEEE 802.11g، IEEE 802.11n ، IEEE 802.11ac
سرعت انتقال داده ها867 مگابیت بر ثانیه
تعداد پورت شبکه LANچهار عدد
تعداد پورت شبکه WANیک عدد

از برترین و مدرن ترین روترهای بازار است که به دو باند فرکانسی 2.4 و 5.8 گیگاهرتزی دسترسی دارد و در کنار چهار آنتن پرقدرت خود می تواند پوشش دهی بهتری را ارائه دهد. آنتن ها از فناوری Beamforming برای تقویت سیگنال ها بهره می برند.

بعلاوه این روتر به فناوری MU-MIMO مجهز است که اتصال به دستگاه های مختلف را با سرعتی بالاتر نسبت به سایر روترها ممکن می سازد. از دیگر امکانات این روتر می توان به چهار پورت شبکه LAN، یک پورت WAN و دکمه WPS اشاره نمود.

روتر میکروتیک HAP ac3

قیمت: از 6.300,000 تومان

جدول معینات

باند فرکانسی2.4 و 5 گیگاهرتز
تعداد آنتندو عدد
استانداردها802.11b/g/n، 802.11a/n/ac
سرعت انتقال داده ها867 مگابیت بر ثانیه
تعداد پورت شبکه LANچهار عدد
تعداد پورت شبکه WANیک عدد

اگر در زمره حرفه ای های شبکه قرار دارید یا قصد کنکاش در این دنیای بی خاتمه را دارید، روتر فراتر از انتظار به عنوان دستگاهی حرفه ای و تمام و کمال در خدمت شماست. این روتر به عنوان پرچمدار سری hAP روانه بازار شده و با داشتن دو آنتن 360 درجه، می تواند در هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز سیگنال ارسال کند.

این روتر علاوه بر داشتن پنج پورت شبکه LAN و یک پورت WAN، یک پورت USB-A هم در اختیار دارد. بعلاوه این روتر به سیستم عامل Router OS مجهز است و از قابلیت های روتینگ و مسیریابی مجوز سطح 4 نیز بهره می برد. روتر میکروتیک HAP ac3 در قلب خود دارای پردازنده ای چهار هسته ای با سرعت 720 مگاهرتز و حافظه رم 256 مگابایتی است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید روتر خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید روتر خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید