دوکاتی با قوی ترین موتور تک سیلندر دنیا به میدان آمد ، عکس

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، ایسنا نوشت: شرکت موتورسیکلت سازی ایتالیایی دوکاتی(Ducati) از قدرتمندترین موتور تک سیلندر دنیا که ترکیب مناسبی از قدرت، عملکرد، فناوری و کارایی را ارائه می دهد، رونمایی کرد.

دوکاتی با قوی ترین موتور تک سیلندر دنیا به میدان آمد ، عکس

یک موتورساز مشهور که معمولاً به معرفی مدل های دور بالا معروف و اغلب در عرضه سیلندرهای دوبل متبحر است، اکنون با رونمایی از یک موتور تک سیلندر، گامی جسورانه برداشته است.

دوکاتی نامی مترادف با مهندسی ایتالیایی و موتورسیکلت های با کارایی بالا، با عرضه موتور تازه خود موسوم به سویرکوادرو مونو(Superquadro Mono) از احیای یک سنت خبر داده و وعده داد که موتورسیکلت های تک سیلندر را با ترکیبی از قدرت، کارایی و فناوری بازتعریف کند.

دوکاتی دارای میراث غنی است که تاسیس آن به سال 1926 در بولونیای ایتالیا بازمی شود و همیشه در خط مقدم نوآوری در موتورسیکلت بوده و مرزهای نوآوری و فناوری را با موتورهای V-twin نمادین خود جابجا نموده است.

با این حال، با تغییر زمانه و افزایش تقاضا برای موتورسیکلت های همه کاره تر، کم مصرف تر و ارزان تر، دوکاتی نیز با احیای پیکربندی موتور تک سیلندر سعی در پاسخ به این احتیاج جهانی دارد.

یک نیروگاه تک سیلندر

موتور سوپرکوادرو مونو یک موتور جاده ای تک سیلندر با ظرفیت 659 سی سی است که دارای 76.4 اسب بخار قدرت است. این رقم با اضافه شدن یک اگزوز مسابقه ای به 83.3 اسب نیز بخار می رسد. این سطحی از قدرت است که قبلاً در موتورهای جاده ای تک سیلندر مشاهده نشده است.

سوپرکوادرو مونو اصل و نسب خود را از موتور دو سیلندر Panigale 1299 می گیرد و چندین جزء کلیدی از جمله پیستون 116 میلی متری، محفظه احتراق، ورودی تیتانیوم، سوپاپ های اگزوز فولادی و سیستم دسمودرومیک(Desmodromic) را به ارث برده است.

نام سوپرکوادرو نشان دهنده نسبت چرخش شدید پیستون است که سرعت چرخش بالایی را برای موتورهای مسابقه ای امکان پذیر می نماید. بنابراین این موتورسیکلت با حداکثر سرعت چرخش 10250 دور در دقیقه، موتورسیکلتی است که برای تجربه هیجان ساخته شده است.

به گفته دوکاتی، این موتور با وجود کارایی و عملکرد فوق العاده، فاصله تعمیر و نگهداری و سرویس آن به اندازه قابل توجهی کم است و آنالیز و تنظیم سوپاپ آن در صورت احتیاج، تنها در هر 30 هزار کیلومتر مورد احتیاج است که آن را به یک انتخاب کاربردی و کاربرپسند برای علاقه مندان تبدیل می نماید. بعلاوه فاصله تعویض روغن آن در هر 15 هزار کیلومتر است که فوق العاده به نظر می رسد.

این موتور از اجزای آلومینیومی و منیزیمی استفاده می نماید تا برترین عملکرد و سبکی را داشته باشد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، دوکاتی ادعا می نماید که این موتور حتی در سرعت های بالا نیز به لطف دو میل متوازن و وجود پمپ های مایع خنک کننده و روغن عملکرد خوبی دارد. بعلاوه گنجاندن پوشش سطحی کربن شبیه به الماس(DLC) روی پیستون، به دوام و عملکرد آن می افزاید.

ضمن این که بدنه و دریچه گاز بیضی شکل آن متصل به یک سیستم سواری با سیم که سه حالت مختلف قدرت را ارائه می دهد، تحویل سوخت را کنترل می نماید و چه در پی عملکردی هیجان انگیز باشید یا در پی یک سواری نرم تر و کم مصرف تر، حالت های قدرت مناسب را در اختیار قرار می دهد.

مسیر پیش رو

بازگشت دوکاتی به موتورهای تک سیلندر، سه دهه پس از معرفی موتور سوپرمونو 550، نگاهی اجمالی به برنامه های این شرکت در آینده به ما می دهد.

دوکاتی همچنان به نوآوری و بهبود عملکرد موتورسیکلت ها ادامه می دهد و در عین حال متعهد به ارائه موتورسیکلت های متناسب با تقاضاهای در حال تغییر بازار است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ مایکروتاچ مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "دوکاتی با قوی ترین موتور تک سیلندر دنیا به میدان آمد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوکاتی با قوی ترین موتور تک سیلندر دنیا به میدان آمد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید