دانمارک جهت یک عبور نفت از دکل نفتی را برعکس نموده تا از چاه نفت به عنوان منبع ذخیره دی اکسید کربن مایع استفاده کند!

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، دانمارک با پروژه Greensands ابتکار جالبی به خرج داده تا مقادیر زیادی دی اکسید کربن مایع را به یک سکوی نفتی در دریای شمال منتقل کند و آن را به سمت پایین پمپ می نماید و آن را در سازندهای ماسه سنگی که زمانی نفت و گاز را در خود جای داده بودند، ذخیره کند.

دانمارک جهت یک عبور نفت از دکل نفتی را برعکس نموده تا از چاه نفت به عنوان منبع ذخیره دی اکسید کربن مایع استفاده کند!

برای پروژه Greensands سکوی نفتی Nini A را تغییر خواهد داد. این سکو حدود 200 کیلومتر ساحل دانمارک در دریای شمال است و جهت جریان قبلی خود را معکوس می نماید تا CO2 مایع را در حدود 1800 متر (1.1 مایل) زیر بستر دریا پمپ کند و شروع به پر کردن مخزن ماسه سنگ پالئوسن معروف به میدان سیری می نماید.

دانمارک میخواهد تا سال 2025 جداسازی کربن را در اینجا به مقدار 1.5 میلیون تن در سال شروع کند که تا سال 2030 به 8 میلیون تن در سال افزایش یابد.فعلا CO2، باید با کشتی به آنجا برسد، بنابراین تا زمانی که حمل و نقل بدون استفاده از وسیله ای که خودش از سوخت فسیلی استفاده می نماید، بخشی از فرآیند همچنان کثیف خواهد بود.

وب سایت پروژه ادعا می نماید که فضای کافی در این مخزن واحد وجود دارد تا تمام کربنی که دانمارک تا به حال در تاریخ خود ایجاد نموده است و حتی بیشتر از آن ذخیره گردد. در واقع، می گوید در زیر خاک دانمارک به میزان کافی پتانسیل وجود دارد تا انتشار گازهای گلخانه ای 500 ساله را با نرخ امروزی ذخیره کند.

اما چرا اینقدر به دریا برویم و برای خود این همه دردسر را ایجاد کنیم و در طول روز تانکرها را در سفرهای رفت و برگشت 400 کیلومتری بفرستیم؟ احتمالاً به این علت که قبلاً یک حفره بزرگ خوب، لوله ها و یک سکوی نفتی در آنجا آماده است.

منبع: یک پزشک

به "دانمارک جهت یک عبور نفت از دکل نفتی را برعکس نموده تا از چاه نفت به عنوان منبع ذخیره دی اکسید کربن مایع استفاده کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانمارک جهت یک عبور نفت از دکل نفتی را برعکس نموده تا از چاه نفت به عنوان منبع ذخیره دی اکسید کربن مایع استفاده کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید