خبرنگاران سرمایه گذاری برای مقابله با پاندمی بعدی

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، تهران- خبرنگاران- سازمان دنیای بهداشت خواستار سرمایه گذاری کشورهای مختلف دنیا روی سیستم های بهداشتی شد تا توانایی لازم را برای مقابله با پاندمی بعدی به دست آورند.

خبرنگاران سرمایه گذاری برای مقابله با پاندمی بعدی

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری سازمان دنیای بهداشت، تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهامی در این رابطه گفت: پاندمی کووید19 بالاخره تمام می شود، اما شرایط کسب و کارها به وضع سابق برنمی شود. ما نمی توانیم برای مقابله با هراس ناشی از این شرایط، منابع اقتصادی را تامین کنیم ولی نباید از کسب آمادگی برای آینده غافل شویم. همزمان با واکنش نسبت به این پاندمی باید کوشش کنیم تا آماده مقابله با پاندمی بعدی باشیم.

ادهانوم معتقد است سرمایه گذاری امروز می تواند جان انسان ها را در آینده نجات دهد. به گفته وی سالانه حدود 7.5 تریلیون دلار در سراسر دنیا صرف هزینه های سلامت می شود و این مبلغ تقریبا 10 درصد از فراوری ناخالص ملی دنیا را تشکیل می دهد. این در حالی است که سرمایه گذاری برای مقابله با پاتوژن های جدید، از مدت ها قبل نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ویروس جدید کرونا تا به امروز بیش از 257 هزار نفر را به کام مرگ فرستاده و بیش از 3.6 میلیون نفر را در سراسر دنیا آلوده نموده است. به گفته ادهانوم با وجود کاهش شدت شیوع ویروس در اروپای غربی، هر روز موارد بیشتری از ابتلا به این ویروس در اروپای شرقی، آفریقا، آسیای جنوب شرقی، مدیترانه شرقی و آمریکا به ثبت می رسد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سرمایه گذاری برای مقابله با پاندمی بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری برای مقابله با پاندمی بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید