برترین زمان سفر به دهلی

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، برترین زمان سفر به دهلی

دهلی با قدمتی 5 هزار ساله یکی از قدیمی ترین شهرها و مرکز کشور شگفتی ها؛ هندوستان است که به هندوستان کوچک نیز معروف است. دهلی در طول تاریخ بارها ویران شده ولی دوباره از نو ساخته شد و هم اکنون با وجود اینکه ظاهری مدرن از خود نشان می دهد ولی هنوز بافت باستانی خود را با آثار تاریخی و دیدنی حفظ نموده است. با توجه به اینکه دهلی با وجود جاذبه های گردشگری که در دل خود دارد، بعلاوه برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است، با خبرنگاران همراه باشید تا به آنالیز برترین زمان سفر به دهلی بپردازیم.

برترین زمان سفر به دهلی

دهلی در مقایسه با دیگر شهرهای هندوستان، آب و هوایی متفاوت دارد. این شهر با توجه به نزدیک بودن به بیابان های راجستان هوایی گرم و خشک و از طرف دیگر سرمای هیمالیا را دارد. هوای دهلی بین ماه های فروردین تا تیر گرم و غیرقابل تحمل می گردد و دمای هوا به بالای 40 درجه سانتیگراد می رسد. با آغاز فصل تابستان، بارش باران های موسمی به ویژه در ماه های تیر تا مهر نیز آغاز می گردد که گاهی باعث بوجود آمدن سیل در خیابان ها و کوچه های دهلی می گردد. به طور کلی شرایط جوی بین ماه های فروردین تا مهر باعث شده تا گشت و گذار در دهلی کمتر گردد و سفر گردشگران به این شهر کاهش پیدا کند.

شرایط تازه ویزای الکترونیکی هند

با وجود اینکه زمستان های دهلی سرد است و گاهی دمای هوا تا نزدیکی صفر پایین می آید اما دیگر از گرمای سوزان خبری نیست و تردد در خیابان های شهر راحت تر می گردد. به طور کلی بین ماه های آبان تا فروردین، آب و هوای دهلی خوب و معتدل می گردد که مناسب ترین و برترین زمان سفر به دهلی و گشت و گذار در این شهر است. بعلاوه با آغاز فصل بهار و برگزاری فستیوال رنگ هند (Holi) که یکی از مهمترین جشن های هندوستان است، سفر گردشگران و مسافرین به شهرهای مختلف این کشور از جمله دهلی به اوج خود می رسد.

آشنایی با 5 هتل از برترین هتل های دهلی

راهنمای سفر به دهلی

منبع: فلای تودی

به "برترین زمان سفر به دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید