با شگفت انگیزترین جاده های جهان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، جاده ها در طول تاریخ نقش مهمی در زندگی انسان ها بازی کرده اند. از زمان روم باستان گرفته تا اکنون، همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های بشر این بوده که بتواند جهت بین شهرهای خود را کوتاه تر و روزبه روز آن ها را به یکدیگر نزدیک کند. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با برخی از عجیب ترین و در عین حال زیباترین جاده های جهان آشنا شوید.

با شگفت انگیزترین جاده های جهان آشنا شوید

مقاله های مرتبط:

جاده چپمن؛ آفریقای جنوبی

چپمن در نزدیکی شهر کپ تاون واقع شده و در طول 9 کیلومتری خود از سواحل هوت و نوردهوک گذر می کند. از این جاده به عنوان یکی از زیباترین جهتهای آفریقای جنوبی یاد می شود.

اتوبان کاراکورام؛ پاکستان

کاراکورام یکی از شگفت انگیزترین و شاهکارهای مهندسی در زمینه جاده سازی است. این اتوبان بین المللی که چین و پاکستان را به یکدیگر متصل می کند، از کوهستانی به همین نام و از گذرگاهی به نام خون جراب به طول 5 کیلومتر عبور می کند.

آتلانتر؛ نروژ

جاده آتلانتر از چند مجمع الجزایر عبور کرده و همه آن ها را به شهر اِید متصل می کند. در طول 8 کیلومتری این جاده، 8 پل وجود دارد که هر کدامش شمایلی مانند یک مار عظیم الجثه دارند که راه خودشان را درون جزیره باز کرده اند.

پارک ملی لوس گلاریاس؛ آرژانتین

با قدم گذاشتن در این جاده، به سختی می توانید نگاه خود را معطوف رانندگی کنید. این پارک ملی زیبا تقریبا هر نوع جاذبه دیدنی را در خود دارد. از کوه های سرافراشته پاتاگونیا گرفته تا دشت های سرسبز و دره های عمیق، همگی باعث زیبایی بی حد و اندازه این مکان شده اند. بی دلیل نیست که این منطقه یکی از میراث دنیای ثبت شده در یونسکو است.

جاده های توسکانی؛ ایتالیا

اگر به ایتالیا سفر کردید و از شهر توسکانی دیدن نکردید، مطمئن باشید که سفرتان کامل نشده است. از جاذبه های این شهر می توان به روستاهای سرسبز و البته جاده های پیچ در پیچ آن اشاره کرد. این جاده ها از بین درختان معروف زیتون و انگور این شهر گذر کرده و تصویر زیبایی در خاطره بازدیدکنندگانش ثبت می کند.

اتوبان استوارت؛ استرالیا

این جاده در استرالیا به نام جاده تنها معروف است. اتوبان استوارت در دل بیابانی بی آب و علف با شن های قرمزی است که تنها موجود زنده در حوالی آن، کانگوروهای استرالیایی هستند.

جاده کوهستانی تیان مان؛ چین

اگر با سفر کوهستانی و جاده پیچ در پیچ مشکل دارید، به هیچ عنوان نزدیک این مکان نشوید، اما اگر عاشق ماجراجویی و جستجوی کارهای هیجان انگیز هستید، پس سفر به این جاده 11 کیلومتری خارق العاده را از دست ندهید.

دره آتش؛ نوادا

سفر به دره آتش همانند اسمش بسیار هیجان انگیز است، البته انتظار آب و هوای خوبی را در آن نداشته باشید. در ایام تابستان دمای این منطقه تا 50 درجه سانتی گراد هم بالا می رود؛ اما عبور از این جهنم قرمز رنگ که در آن سنگ نگاره هایی از سرخ پوستان در 3000 سال پیش وجود دارد، خالی از لطف نیست. این جاده در 90 کیلومتری شمال شرق لاس وگاس قرار گرفته است.

جاده ساحلی آمالفی؛ ایتالیا

یک جاده زیبای دیگر در کشور ایتالیا؛ با این تفاوت که در این منطقه به جای رد شدن از میان درختان زیتون، از کنار دریای مدیترانه گذر می کنید. مناظری که با عبور در این جهت از شهرهای آمالفی، پوسیتانو و راولو می بینید با هیچ لذتی دیگری در دنیا قایل قیاس نیست.

سالار دیونی؛ بولیوی

خود را برای یک تجربه ناب آماده کنید. اگر به سمت جنوب غرب بولیوی بروید با منطقه ای بیابانی روبرو می شوید که جاده ای طبیعی از نمک درون آن قرار گرفته است. سالار دیونی به عنوان بزرگ ترین جاده طبیعی دنیا با مساحتی بالغ بر 6000 کیلومتر مربع است و تا جایی که چشم کار می کند، کریستال نمک دیده می شود. زیبایی اصلی این مکان زمانی دیده می شود که همزمان با باریدن باران به این مکان بیایید. با برخورد قطرات آب به این کریستال های نمک، زمین این منطقه مانند یک آینه بزرگ، تصویر آسمان را بازتاب می دهد و تبدیل به مکانی رویایی برای عکاس ها می شود.

جاده هایرپین؛ مونته نگرو

این جاده در مونته نگرو به دلیل احداث یک اتوبان جدید در نزدیکی آن تقریبا بلااستفاده شده است. به همین خاطر وارد شدن به آن حس عجیبی دارد و این تنهایی در یک جاده زیبای جنگلی، تجربه ای فوق العاده را برای شما رقم می زند.

جاده 10 کیلومتری؛ فلوریدا

همان طور که از اسمش پیداست، این سازه 10 کیلومتر طول دارد. ممکن است برای بقیه افراد دنیا این پل ترسناک به حساب بیاید، اما برای اهالی فلوریدا این غول بتنی مایه افتخار است. تصاویری که معمولا از آن دیده می شود، مربوط به پل نسبتا تازه تأسیسی است که در سال 1978 ساخته و در سال 1982 به بهره برداری رسید، اما پل اول که برادر بزرگ تر محسوب می شود، عمری بیش از صد سال دارد و هنوز هم با قدرت سر جای خود ایستاده است. از پل قدیمی معمولا رفت و آمدی نمی شود و فقط به عنوان یک جاذبه گردشگری از آن استفاده می شود.

ایروهازاکا؛ ژاپن

این جاده 48 پیچ تند دارد و از این حیث به نوعی رکوردار است. زیبایی اصلی این جاده در فصل پاییز و با تغییر رنگ برگ های درختان این منطقه نمایان می شود.

جاده گولیان؛ چین

چه کسی اولین بار به فکر تراشیدن صخره ای به عظمت صخره گولیان افتاده است؟ کار هر کس که بوده، نتیجه فوق العاده ای در برداشته است. این جاده به اندازه ای برای گردشگران جذاب است که به تنهایی یکی از مکان های دیدنی استان هنان چین به شمار می رود.

جاده فریزر؛ استرالیا

بزرگ ترین جاده شنی دنیا که در استرالیا واقع شده است به خودی خود دارای جذابیت های خاص خود است. این جاده ساحلی حدودا 100 کیلومتر طول دارد. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که برای عبور از این جهت باید ماشین مناسب این کار را داشته باشید.

منبع: کجارو / destinationtips.com

به "با شگفت انگیزترین جاده های جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شگفت انگیزترین جاده های جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید