امروز؛ بارش برف در منطقه ها سردسیر کشور

به گزارش وبلاگ مایکروتاچ، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در منطقه ها سردسیر کشور بارش ها به شکل برف خواهد بود.

امروز؛ بارش برف در منطقه ها سردسیر کشور

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مایکروتاچ از وزارت راه و شهرسازی، خانم کبری رفیعی با بیان اینکه امروز تهران آسمانی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران دارد، اضافه نمود: حداکثر دمای تهران امروز 14 درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به هشت درجه بالای صفر رسید.

رفیعی با اعلام اینکه امروز بجنورد با دمای حداقل دو درجه زیر صفر سردترین مرکز استان گزارش شده است، گفت: زنجان نیز با دمای یک درجه زیر صفر بعد از بجنورد سردترین مرکز استان و دیروز نیز بندرعباس با دمای حداکثر 33 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان ثبت شده اند.

کارشناس سازمان هواشناسی بعلاوه گزارش داد: امروز در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی و خراسان رضوی، شرق کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلیویه و بویر احمد، ایلام و لرستان بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز در استان های خوزستان، بوشهر، فارس و دامنه های جنوبی البرز نیز بارش ها به شکل پراکنده و همراه با وزش باد خواهد بود، پیش بینی کرد: در استان های جنوبی ایران بارش ها همراه با رعد و برق و در منطقه ها سردسیر کشور نیز به شکل برف گزارش شده است.

رفیعی بعلاوه گفت: امروز بارندگی در استان های گیلان و مازندران شدت خواهد داشت و دریای خزر نیز مواج می گردد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در نوار شمالی کشور با رش ها ادامه می یابد، پیش بینی کرد: با این حال اندازه بارش ها نسبت به امروز کم می گردد.

وی با بیان اینکه فردا بارش ها در لرستان و استان های جنوب مرکزی و شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و اصفهان ادامه خواهد داشت، گفت: فردا در شمال استان فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان رضوی و جنوبی بارش ها به شکل پراکنده و وزش باد ادامه می یابد.

رفیعی درباره شرایط جوی روز پنجشنبه پیش بینی کرد: روز پنج شنبه بارش ها به شرق استان فارس، هرمزگان و غرب یزد محدود می گردد و روز آدینه نیز در ارتفاعات کرمان بارش خفیف را خواهیم داشت.

وی برای شنبه نیز بارش های خفیف در ارتفاعات جنوب غرب و غرب کشور و جوی آرام برای سایر منطقه ها پیش بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی اینکه در دو روز آینده در نیمه شمالی کشور دمای هوا میانگین بین 6 تا 12 درجه کاهش پیدا خواهد نمود، گفت: امروز نیز در شمال شرق و روز های چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق و شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود.

بنابر گزارش هواشناسی، روز های پنج شنبه و آدینه در شهر های صنعتی و پرجمعیت با افزایش اندازه غلظت آلاینده های جوی روبرو خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "امروز؛ بارش برف در منطقه ها سردسیر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز؛ بارش برف در منطقه ها سردسیر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید